Rusia, Serbia şi Ucraina, ţintele Labormed pentru 2011

Autor: Ioana David 28.12.2010

Producătorul de medicamente Labormed, deţinut de fondul de investiţii Advent International, şi-a propus ca în 2011 să intre pe noi pieţe, iar ţintele principale sunt Serbia, Ucraina şi Rusia.

"Am identificat trei pieţe unde credem că există potenţial pentru extindere: Serbia, Ucraina şi Rusia. Sunt pieţe apropiate, mari şi se potrivesc portofoliului nostru de OTC-uri. În Rusia sperăm să intrăm din iulie 2011, pentru că este o piaţă reală pentru OTC-uri. Am identificat deja furnizorii şi am demarat procesul de înregistrare", a Stephen Stead, CEO al Labormed.

Compania este deja prezentă în state precum Polonia, Ungaria, Bulgaria, Slovacia, Republica Cehă, Republica Moldova, Malta, Azerbaidjan, Croaţia, Belarus.

În 2010 cifra de afaceri realizată la extern de companie este de 10 mil. euro, iar în 2011 avansul va fi de 40%, care se bazează pe pieţele deja existente dar şi de intrarea în noi zone.

Producătorul şi-a bugetat pentru 2011 o creştere a afacerilor totale (extern plus piaţa internă) cu 25% anul viitor comparativ cu nivelul de 70-75 mil. euro atins anul acesta.

În rezultatele din 2010 intră şi vânzările brandurilor Ozone şi PlantExtrakt achizitionate anul trecut. Cifra de afaceri din acest an este în linie cu estimările iniţiale. Prin preluarea brandurilor Ozone, Labormed a intrat în mai multe state din regiune dar dealul a avut şi rolul de a întări poziţia companiei pe piaţa medicamentelor care se eliberează fără prescripţie (OTC-uri), unde avea un punct nevralgic.

După derularea celor două tranzacţii, Labormed a structurat compania în trei linii de business: Labormed (pentru produsele cu prescriptie), Ozone (pentru OTC-uri) si Ozone Natural (pentru produse naturiste).