Test Auto ZF: 1.000 km cu noul BMW X3 - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 28.12.2010

La aproape şapte ani de la "inventarea" segmentului SUV-urilor compacte premium, prin lansarea lui X3, constructorul german vine cu cea de-a doua generaţie, care acum nu mai este produsă în Austria, ci în SUA, alături de X5 şi X6.

Dacă în momentul lansării X3 nu avea practic niciun concurent, acum trebuie să înfrunte atât Audi Q5, lansat în 2008, cât şi Mercedes-Benz GLK. Şi având în vedere faptul că anul trecut a fost lansat X1, noul X3 a fost acum amplasat mai sus în gamă. Din acest punct de vedere se remarcă lungimea cu 83 mm mai mare, lăţimea care a crescut cu 28 mm dar şi înălţimea mai mare cu 12 mm. Astfel, s-a ajuns ca X3 să fie cu 20 cm mai lung decâ X1 dar şi cu 20 cm mai scurt decât x5.

Designul noii generaţii reprezintă o evoluţie a gamei. Nu este la fel de spectaculos ca un model proiectat de Chris Bangle, dar nici nu se vrea. Aminteşte într-o mai mică sau mai mare măsură de X5, fără a se confunda însă cu acesta. În partea frontală avem farurile "angel eyes" cu tehnologie LED şi funcţie de aprindere pe timpul zilei.

Gama motorizărilor din momentul lansării este alcătuită din două propulsoare - unul pe beniznă, xDrive35i şi dieselul xDrive20d, care este şi subiectul testului. Faţă de generaţia anterioară acesta dezvoltă 184 CP, în creştere cu 4% şi un cuplu motor de 380 Nm, în timp ce acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 8,5 secunde. În plus, consumul mediu oficial a scăzut cu 14% la 5,6 litri/100 km. Acesta poate fi cuplat la o cutie de viteze automată cu opt trepte şi funcţie de Start&Stop a motorului la semafor. Consumul mediu înregistrat în test a fost de sub 7,0 litri/100 km cu noul X3, adică cu un rezervor de 67 litri am parcurs peste 1.000 km cu o singură realimentare de 15 litri de motorină pentru a nu intra în zona roşie. Cu toate că într-o singură zi am parcurs mai bine de 700 km, oboseala nu s-a instalat decât după ce am ajuns la destinaţie. Scaunele confortabile, poziţia la volan dar şi setările motorului şi a suspensiei au contribuit din plin la o călătorie foarte confortabilă, indiferent dacă vorbim de porţiunea de traseu montan sau de autostradă.

Din lista BMW ConnectedDrive am apreciat Head-Up Display-ul care afişează pe parbriz viteza maşinii şi indicaţiile sistemului de navigaţie. În plus, sistemul de infotainment oferă un sistem audio demn de clasa premium, conector pentru USB şi intrare auxiliară.

Interiorul este unul de BMW autentic. Regăsim aproape acelaşi comenzi ca la Seria 5, sau chiar Seria 7. Alături de materialele de o calitate mai bună se observă şi displayul widescreen de 8.8 inchi de înaltă rezoluţie pe care sunt afişate informaţiile sistemului iDrive.

Modelul testat era echipat inclusiv cu Dynamic Drive Control - o premieră pentru versiunile "X", care s-a regăsit iniţial pe noua generaţie a Seriei 7. Dar spre deosebire de acesta, avem numai trei moduri de rulare - Normal, Sport şi Sport Plus, fără Confort şi Confort Plus. Acesta include de asemenea şi Dynamic Dumper Control, sistem ce controlează electronic tăria amortizoarelor.

Pentru off-road X3 dispune de o gardă la sol de 212 mm şi posibilitatea de a traversa vaduri de 500 mm în timp ce unghiurile de atac şi degajare sunt de 25,7 grade, respectiv 22,6 grade, ceea ce poate oferi performanţe peste medie. Chiar şi aşa, X3 este un SUV care merită condus aproape numai pe asfalt şi scos numai atunci când este necesar în afara acestuia.

Preţul de pornire al noului BMW X3 xDrive20d este de 41.200 de euro cu TVA inclus.