Cum a ajuns Dacia la o cadenţă de aproape 1.400 autovehicule pe zi

Autor: Bogdan Alecu 05.01.2011

Cadenţa de producţie a uzinei Dacia în ianuarie se va menţine la o medie de 1.376 de autovehicule pe zi, la fel ca în ultimul trimestru al anului trecut, în condiţiile în care numărul de SUV-uri Duster produse pe oră a crescut de la 25 la 35 de maşini, potrivit declaraţiilor lui Ion Iordache, viceliderul sindical de la Automobile Dacia.

"În luna decembrie la uzină s-a lucrat până pe data de 24, inclusiv toate sâmbetele, după care angajaţii au fost în concediu până pe data de 5 ianuarie, potrivit contractului colectiv de muncă, iar acum am început cu aceeaşi cadenţă ca şi anul trecut", a spus Iordache. Astfel, producţia Dacia din ianuarie ar putea atinge un nivel de peste 27.000 de autovehicule, în creştere cu cel puţin 10% faţă de perioada similară a anului trecut. Dacia a produs anul trecut maşini în valoare totală de peste 3 miliarde de euro, potrivit estimărilor ZF, faţă de 2,1 mld. euro în 2009, creşterea venind pe fondul majorării producţiei, dar şi creşterea preţului mediu la peste 10.000 de euro, pe fondul lansării SUV-ului Duster, care are un preţ mediu aproape dublu faţă de un Logan.

Cota de piaţă la nivel european a Dacia a ajuns în luna noiembrie la 2,2%, potrivit statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Astfel, Dacia a înregistrat o creştere de aproape 50% a cotei de piaţă din ianuarie şi până la finele lunii trecute. Cu o cotă de piaţă de 2,2% luna trecută, Dacia a ajuns la un nivel similar cu cel al unor mărci precum Seat, marca sport a grupului Volkswagen, a depăşit Chevrolet, care luna trecută a ajuns la 1,4% cotă şi se apropie de Hyundai, care deţinea în noiembrie 2,7% din piaţa europeană şi reprezintă unul din competitorii Dacia pe anumite segmente.

Cea mai importantă piaţă pentru Dacia în 2010 a fost cea franceză, unde înmatriculările mărcii autohtone au înregistrat un avans de peste 65% în 2010, potrivit statisticilor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile, la puţin peste 110.000 de autovehicule, în valoare totală de peste 1 mld. de euro, potrivit calculelor ZF. În Franţa constructorul autohton a vândut anul trecut de peste două ori mai multe maşini decât în România.

Calendarul evenimentelor Dacia anul trecut

2 MARTIE - În cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2010 Dacia a prezentat SUV-ul Duster, primul model de teren al constructorului de la Mioveni, proiectat în proporţie de 50% de ingineri romani.

1 SEPTEMBRIE - La 20 km de Piteşti, pe autostrada A1, Renault a inaugurat un centru de piese de schimb de 65.000 mp în urma unei investiţii de 40 mil. euro.

15 SEPTEMBRIE - Inaugurarea Centrului de Cercetare şi Testare Renault Technologie Roumanie de la Titu unde vor fi proiectate şi testate atat viitoare modele Dacia, cat şi Renault.

1 OCTOMBRIE - Cadenţa de producţie a Duster creşte la 25 de maşini pe oră, SUV-ul ajungand la mai bine de o treime din producţia lunară a uzinei Dacia.

1 NOIEMBRIE - Toate modelele Dacia destinate pieţei europene trec la standardele Euro 5, cel de 1,4 litri fiind eliminat din gamă, înlocuit de unul de 1,2 litri.

27 DECEMBRIE - Automobile Dacia va investi peste 15 mil. euro pentru fabricarea unui nou bloc motor destinat unei noi familii de motoare.

31 DECEMBRIE - Înmatriculările Dacia pe piaţa franceză au înregistrat un avans de peste 65% în 2010, la puţin peste 110.000 de autovehicule, în valoare totală de peste 1 miliard de euro.