Starbucks îşi schimbă logo-ul eliminându-şi numele şi "coffee". Clienţii se arată nemulţumiţi. Cum comentaţi?

Autor: Adrian Voicu 06.01.2011

Cel mai mare lanţ de cafenele din lume, Starbucks a prezentat astăzi noul său logo, eliminând din acesta numele companiei şi cuvântul "coffee" (cafea).

După ce în 1971 a eliminat din denumirea sa termenul "tee" (ceai), decizia luată de companie, de eliminare şi a cuvântului "coffee", pare să fi înfuriat clienţii Starbucks, conform Reuters.

Mutarea companiei vine în vederea unor planuri de extindere a companiei pe alte pieţe decât cea a cafenelelor. "Deşi am fost şi mereu vom fi o companie de cafea şi un retailer, este posibil să promovăm şi alte produsele sub numele nostru şi care să nu conţină cafea", a declart Howard Schultz, CEO-ul companiei.

Compania nu şi-a mai schimbat logo-ul din 1992, an în care a devenit companie publică.

"Cine este tâmpitul din departamentul de marketing care a eliminat faimosul nume al Starbucks Coffee din noul logo? În calitate de client fidel declar că nu sunt impresionat", scrie un client care se identifică drept MimiKatz.

Un altul scrie: "Am fost un mare suporter al Starbucks încă de la începuturi, am mers cu taxiul doar ca să pot să îmi iau cafeaua de dimineată, m-am târât până şi printr-un metru de zăpadă în costumul meu de afaceri... dar nu văd care a fost logica departamentului dumneavoastă în momentul în care a decis să elimine numele Starbucks".

O altă companie care a încercat să îşi schimbe logo-ul, întâlnind critici puternice din partea clienţilor a fost retailerul de haine GAP. Retailerul Gap a anunţat la începutul lunii octombrie schimbarea logo-ului, însă, după o reacţie dură a consumatorilor, însoţită de campanii pe reţelele online de socializare, a fost nevoit să revină la vechea imagine şi să ceară scuze clienţilor.

GAP sau incurcatele cai ale creierului consumatorului