Salonul Auto de la Detroit - între hibride şi electrice - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 11.01.2011

Aproape 40 de premiere pentru piaţa americană, 27 de premiere internaţionale, peste 5.000 de jurnalişti din peste 60 de ţări şi aproape trei sferturi de milion de vizitatori reprezintă bilanţul pe scurt al NAIAS 2011 - Salonul Auto de la Detroit şi unul dintre cele mai importante saloane internaţionale din acest an.

Majoritatea premierelor prezentate la Detroit în acest an vizează lansarea versiunilor de serie a maşinilor cu motoare electrice sau hibride destinate pieţei nord-americane, dar şi modele supersport.

Spre exemplu, BMW prezintă la Detroit noul Seria 1 M Coupe care dispune de un motor supraalimentat pe benzină de 3,0 litri şi 335 CP, MINI lansează coupeul Paceman, care reprezintă o adaptare a conceptului X6 în gama MINI, iar Porsche a prezentat deja versiunea de competiţii a lui 918 Spyder - primul hibrid supersport. Mercedes-Benz prezintă SLS AMG E-Cell - versiunea electrică a modelului supersport, iar Hyundai revine cu un mini-SUV - Curb, care va rivaliza cu Nissan Juke.

Toyota doreşte să reamintească publicului că deţine supermaşia în ceea ce priveşte hibridele cu modelul Prius, care acum va dispune de o variantă monovolum - Prius v. destinată familiilor şi care dispune de acelaşi sistem hibrid ca şi versiunea normală.

Cel de-al doilea hibrid de la Toyota este Prius c Concept, care anticipează viitorul Yaris hibrid, modelul de clasă mică al constructorului nipon ce va fi disponibil din 2012. Acesta dispune de un motor pe benzină de 1,8 litri şi 99 CP şi unul electric de 82 CP care împreună furnizează 136 CP.

Ford a venit la Detroit cu două noutăţi - prima - SUV-ul Vertrek, concept care anticipează viitoarea generaţie a lui Kuga, SUV-ul compact al constructorului şi care va fi lansat în 2013 atât în Europa cât şi America de Nord şi monovolumul C-Max cu sistem hibrid de propulsie.

La fel ca şi Vertrek, C-Max Hybrid va fi lansat în 2013 în Europa şi în 2012 în America de Nord. Acesta dispune de un motor pe benzină şi unul electric care îi permite să atingă un consum mediu de 5,0 litri/100 km, adică cu cel puţin 3 litri mai puţin decât un motor normal.