Companiile aeriene aruncă iar „cârligul“ biletelor la reduceri

Autor: Mirabela Tiron 16.01.2011

Odată cu promoţiile demarate în magazine la colecţiile de iarnă, şi companiile aeriene de linie Air France, KLM şi Carpatair au dat startul la reducerile de început de an şi îşi promovează pe site-uri bilete de avion mai ieftine cu până la 35% pentru călătoriile în străinătate.

"Cu ocazia deschiderii sezonului reducerilor de iarnă, Carpatair a introdus programul Discount Shopping pentru şase destinaţii de shopping din Italia şi Germania", a declarat Paula Ardelean, directorul de marketing şi vânzări al companiei Carpatair, cu hub-ul la Timişoara.

Carpatair nu a raportat rezultatele pe 2010, ci doar pe cele la semestru, care arătau plus 10% la numărul de pasageri.

Dacă biletele de avion la reduceri au reuşit să crească apetitul pentru călătorii anul trecut, după ce în 2009 industria aeriană anunţa trafic în scădere, companiile aeriene au avut grijă să arunce din timp "cârligul" promoţiilor şi anul acesta.

Cerere în scădere în perioada iernii

Oficialii Carpatair au transmis că în perioada 15 ianuarie-15 februarie se găsesc pe site-ul companiei bilete de avion la preţuri de la 98 de euro dus-întors pentru călătoriile realizate până la jumătatea lunii martie spre destinaţiile Roma, Milano, Florenţa, Ancona, dar şi München şi Stuttgart. Cu toate acestea, reprezentanţii Carpatair nu au precizat câte astfel de bilete la promoţie sunt disponibile, de cele mai multe ori fiind vorba doar de câteva bilete la ofertă.

Spre exemplu, un zbor dus-întors pe ruta Bucureşti-Roma, în perioada 4-6 martie costă 108 euro (fără taxele de aeroport care ajung la 100 de euro), cu rezervare făcută ieri. Carpatair nu a transmis câte bilete de avion se aşteaptă să vândă datorită promoţiilor realizate şi nici ce încasări va aduce acest program.

"În lunile ianuarie şi februarie cererea pentru deplasările de afaceri sau pentru cele personale, în scop de vacanţă, scade cu până la două procente. Promoţiile stimulează vânzările în această perioadă, în care oamenii evită să călătorească având în vedere condiţiile meteo, dar nu numai", a declarat Mircea Vladu, proprietarul agenţiei de turism Prestige Tours.

Şi compania aeriană de linie regulată KLM care operează în România încearcă să atragă clienţi la început de an promovând reduceri de până la 35% la biletele de avion într-o campanie sub numele "săptămâni speciale cu oferte în toată lumea".

Şefii de companii caută "cel mai bun preţ"

Traficul de business este cel care generează cele mai mari vânzări pentru companiile aeriene de linie regulată, care au demarat promoţii încă din 2008 pentru a-şi menţine clienţii. Omul de afaceri Radu Enache, proprietarul lanţului hotelier Continental, susţine că nu a renunţat la deplasările în scop de afaceri în străinătate, însă este mai atent la costul călătoriei.

"Luna aceasta am trei deplasări în oraşe europene şi deşi nu îmi programez deplasarea în funcţie de perioada în care companiile aeriene fac promoţii, caut cel mai bun preţ la biletele de avion", a declarat Radu Enache.

Prin bilete la promoţii încearcă şi Air France să stimuleze creşterea numărului de pasageri încă din prima lună a anului acesta. Compania aeriană promovează bilete la preţul de 149 de euro pentru o călătorie dus-întors pe Bucureşti-Paris şi la 599 de euro spre Hong Kong.

Numărul unor astfel de bilete scoase la vânzare de companiile aeriene este însă destul de redus, dar apelând la metoda reducerilor, operatorii încearcă să-i atragă pe consumatori pe site-urile proprii sau pe cele de rezervări.