Radu Apostolescu, eMag: următorul război pe piaţă va fi cel al televizoarelor inteligente

Autori: Adrian Stefan Seceleanu , Magraon Andreea 28.01.2011

Următoarea "mare bătălie" între producătorii de gadgeturi se va purta pe segmentul smart TV-uri, televizoarele conectate la internet, care au un computer integrat, estimează Radu Apostolescu, fondator şi director de marketing al eMag. Fenomenul a luat amploare deocamdată în special în Statele Unite, spune el.

"Deja la expoziţia CES în Statele Unite au fost standuri întregi dedicate acestor echipamente, probabil că acest lucru urmează să se dezvolte şi în Europa, imediat ce va exista conţinut pentru acest tip de televizoare. SmartTV-urile sunt uşor de manevrat pentru că telecomenzile pot avea şi forma unei tastaturi complete. Este OK să te uiţi la mailuri şi la pagini web de pe TV, dar ceea ce va duce la creşterea cererii va fi apariţia unui furnizor de conţinut video aşa cum este Netflix în Statele Unite. Este nevoia să apară şi în Europa un ecosistem şi atunci cererea va creşte. La mailuri şi pe pagini web te poţi uita şi de pe calculator şi de pe tabletă", a declarat Apostolescu joi, în cadrul şedinţei deschise de redacţie ZF Expert.

Nimeni nu va cumpăra un televizor de acest tip doar pentru că are o tehnologie senzaţională încorporată, a adăugat Apostolescu. "Consumatorii nu mai fug după tehnologie de dragul tehnologiei, ci după conţinut. Produsele care nu pot oferi şi conţinut, sau care nu oferă acces uşor la conţinut nu vor avea succes."