Radu Apostolescu, eMag: următorul război pe piaţă va fi cel al televizoarelor inteligente
Următoarea "mare bătălie" între producătorii de gadgeturi se va
purta pe segmentul smart TV-uri, televizoarele conectate la
internet, care au un computer integrat, estimează Radu Apostolescu,
fondator şi director de marketing al eMag. Fenomenul a luat
amploare deocamdată în special în Statele Unite, spune el.
"Deja la expoziţia CES în Statele Unite au fost standuri întregi
dedicate acestor echipamente, probabil că acest lucru urmează să se
dezvolte şi în Europa, imediat ce va exista conţinut pentru acest
tip de televizoare. SmartTV-urile sunt uşor de manevrat pentru că
telecomenzile pot avea şi forma unei tastaturi complete. Este OK să
te uiţi la mailuri şi la pagini web de pe TV, dar ceea ce va duce
la creşterea cererii va fi apariţia unui furnizor de conţinut video
aşa cum este Netflix în Statele Unite. Este nevoia să apară şi în
Europa un ecosistem şi atunci cererea va creşte. La mailuri şi pe
pagini web te poţi uita şi de pe calculator şi de pe tabletă", a
declarat Apostolescu joi, în cadrul şedinţei deschise de redacţie
ZF Expert.
Nimeni nu va cumpăra un televizor de acest tip doar pentru că
are o tehnologie senzaţională încorporată, a adăugat Apostolescu.
"Consumatorii nu mai fug după tehnologie de dragul tehnologiei, ci
după conţinut. Produsele care nu pot oferi şi conţinut, sau care nu
oferă acces uşor la conţinut nu vor avea succes."