Operatorii low-cost fac bani din „hot-line“

Autor: Mirabela Tiron 03.02.2011

Pasagerii companiilor aeriene low-cost Wizz Air şi Blue Air care solicită informaţii sau îşi rezervă biletele de avion prin intermediul call-centerului trebuie să plătească 2,68 lei (0,62 euro) pe minut pentru un apel telefonic realizat din ţară, de trei ori mai mult decât dacă ar efectua un apel într-o reţea de telefonie mobilă, potrivit datelor de pe site-urile companiilor şi calculelor ZF.

Mai mult, pentru românii care sună din Spania, de exemplu, taxele telefonice ajung şi 1,54 euro pe minut, potrivit site-ului Wizz Air. Spre comparaţie, compania aeriană de stat Tarom taxează cu un tarif normal apelul telefonic.

"Preţurile din call-center sunt stabilite în concordanţă cu principiile de business ale companiei. Tariful apelului către call-center poate varia pe fiecare piaţă, în funcţie de tarifele operatorilor de telefonie mobilă şi de infrastructura acestora", a spus Balazs Varro, corporate communications manager al companiei ungare low-cost Wizz Air, fără a preciza cum se ajunge la tariful de 0,62 euro/minut şi ce încasări obţine compania din aceste taxe.

Deşi companiile low-cost practică preţuri mici la biletele de avion, taxele adiţionale pentru bagajele de cală, apelurile telefonice sau mâncare cresc costul călătoriei. De exemplu, un sfert din veniturile totale ale Wizz Air provin din taxele pe servicii adiţionale, potrivit declaraţiilor anterioare ale reprezentanţilor companiei.