Schmidt le va vinde nemtilor Rolls-Royce

Autor: Bogdan Alecu 06.02.2011

Michael Schmidt, omul de afaceri care controlează grupul Automobile Bavaria, cel mai mare dealer BMW de pe piaţa locală, va deschide anul acesta primul showroom Rolls-Royce din München.

El devine astfel primul român care va comercializa un brand de lux în afara ţării. Michael Schmidt este cetăţean român, născut la Braşov. Marca Rolls-Royce face parte din topul celor mai scumpe automobile din lume, ale căror preţuri pot ajunge chiar şi la peste 600.000 de euro.

Pe piaţa germană Schmidt mai deţine patru dealeri BMW în apropiere de München, primul fiind preluat în 2007, iar alte trei în 2010. "Am devenit dealer oficial pentru Rolls-Royce în Germania. Primul showroom va fi inaugurat în centrul Münchenului, în luna septembrie, iar serviceul va fi într-unul din centrele BMW din Germania preluate anul trecut", a spus Schmidt.

În toamna anului trecut centrul din Băneasa al Automobile Bavaria a devenit service oficial al mărcii Rolls-Royce, investiţie realizată în contextul în care în România sunt peste 60 de limuzine ale constructorului de lux.

Deschiderea showroomului din München vine în contextul în care marca britanică a demarat un program de expansiune a reţelei de dealeri, pe măsură ce vânzările Rolls-Royce la nivel mondial s-au dublat anul trecut.

"În Germania va fi o expansiune puternică a reţelei Rolls Royce. Momentan sunt două centre, în Koln şi Dresda, dar sunt vizate deschideri în toate oraşele mari. Întreaga expansiune se bazează pe lansarea limuzinei Ghost, care a triplat practic vânzările. În plus, noi nu ne bazăm doar pe clienţii din sudul Germaniei, ci pe toată Europa Centrală şi de Est", a spus Schmidt.

În ceea ce priveşte businessul celor patru dealeri ai BMW din Germania controlaţi de Michael Schmidt, acesta va ajunge în acest an la 71 de milioane de euro, adică aproape aceeaşi valoare precum cea atinsă în România în 2009, dar cu întreaga reţea de 13 centre. "Nu putem face o comparaţie între businessul din Germania şi cel din România. Spre exemplu, anul acesta avem în plan să vindem prin cei patru dealeri peste 1.200 de maşini noi şi mai mult de 1.000 second-hand, cu un business total de 71 mil. euro."

Anul trecut vânzările de pe piaţa germană ale dealerilor controlaţi de Michael Schmidt au fost de 600 de maşini noi în condiţiile în care din septembrie au funcţionat toate cele patru centre, până atunci fiind funcţional doar cel din 2007.

Pe piaţa locală vânzările Automobile Bavaria au înregistrat un avans de 20% în ceea ce priveşte automobilele BMW, la peste 1.200 de unităţi, 15% în cazul mărcii MINI, la aproape 100 de unităţi şi peste 50% în cazul motocicletelor BMW.

"Anul acesta estimăm că vom avea o creştere de 10% a vânzărilor în România, adică vom ajunge undeva la 1.300-1.400 de maşini noi şi 800 de camioane MAN. Dacă businessul german aduce stabilitate companiei, cel de pe piaţa locală are în continuare cel mai mare potenţial de creştere."

Cel de-al doilea "pilon" pe care pariază în acest an omul de afaceri sunt camioanele MAN, piaţa acestora fiind prima care şi-a revenit din criză anul trecut, cu un avans de aproape 50%, potrivit statisticilor Asociaţiei Procucătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). MHS Truck&Bus a vândut anul trecut aproape 520 de camioane noi şi 350 second-hand şi deţine o cotă de piaţă de 22% potrivit oficialilor companiei.

"Am vândut camioane în special către companiile de construcţii. Numai în primele săptămâni din ianuarie am înregistrat comenzi pentru 150 de camioane, iar până la finele lunii ajungem la 200 de unităţi. Putem spune că începe să se dezgheţe piaţa construcţiilor, dar aici vorbim în primul rând de infrastructură."

Pe piaţa locală Automobile Bavaria nu va mai deschide noi centre anul acesta, existând însă planuri pentru renovarea unora deja existente.

Citiţi mai multe în numărul acesta din BUSINESS Magazin.