METRO Cash & Carry a pus la casierii imprimante HP şi monitoare cu ecran tactil Wincor Nixdorf

Autor: Adrian Seceleanu 14.02.2011

METRO Cash&Carry, cel mai mare jucător din comerţul local, a înlocuit anul trecut echipamentele de la casele de marcat din întreaga reţea de 30 de magazine instalând imprimante de nouă generaţie în locul celor cu ace şi monitoare tactile în locul celor alb-negru.

În locul imprimantelor de veche generaţie cu ace, care tipăreau o factură în câteva minute, METRO a instalat echipamente cu laser Hewlett Packard (HP) care imprimă mult mai repede documentele fiscale. De asemenea, în locul monitoarelor alb-negru utilizate anterior, compania a instalat monitoare color cu ecran tactil, produse de compania Wincor Nixdorf.

Compania susţine că a făcut această investiţie pentru a creşte productivitatea şi pentru a accelera procesul de facturare. "Acest proiect face parte dintr-un program amplu de actualizare a aplicaţiilor folosite de către METRO Cash & Carry Romania. Strict legat de MPOS, era nevoie de o aplicaţie care să ofere mai multe funcţionalităţi (o flexibilitate mai mare în gestionarea unor promoţii, gestionarea unor mijloace de plată mai numeroase etc.); şi, nu în ultimul rând, o creştere a productivităţii prin folosirea monitoarelor touch, cu afişarea unor meniuri contextuale, cu opţiuni clare; în acest mod, s-a renunţat la tastatura clasică", a declarat pentru ZF Adina Tîmplaru, directorul de comunicare al companiei.

Implementarea noilor echipamente a demarat în iulie 2010 şi a fost finalizată la data de 1 noiembrie, potrivit datelor furnizate de METRO. Compania a instalat noile echipamente în toate cele 30 de magazine, respectiv pentru aproximativ 600 de case de marcat.

Odată cu schimbarea echipamentelor de la casele de marcat a fost schimbat şi softwareul utilizat de companie. "În ceea ce priveşte softul de la casele de marcat, desigur că acesta a fost schimbat, fiind practic generatorul schimbărilor de echipamente", a spus Adina Tîmplaru, fără a oferi alte detalii.

Compania nu a precizat nici valoarea investiţiei şi nici ce companie a realizat implementarea proiectului. Potrivit estimărilor ZF, care nu au fost comentate de METRO, valoarea investiţiei depăşeşte 100.000 de euro.

METRO Cash & Carry a obţinut în 2009 afaceri de 5,746 de miliarde de lei (1,35 de miliarde de euro) şi profit de 127 de mililioane de lei (30 de milioane de euro) şi a fost cel mai mare jucător din comerţul românesc, iar potrivit estimărilor ZF, în 2010 cifra de afaceri s-a situat între 1,2 şi 1,4 mld. euro.

De asemenea, lanţul de magazine Selgros, unul dintre cei mai mari jucători în comerţul local, foloseşte la casele de marcat imprimante cu ace Epson şi monitoare produse de compania Belinea.