Ofensiva Zara şi a mărcilor Inditex: cel puţin 14 magazine noi şi peste 400 de locuri de muncă. Vedeţi aici unde puteţi trimite CV-urile

Autor: Cristina Roşca 14.02.2011

Grupul spaniol Inditex, cel mai mare jucător din retailul de îmbrăcăminte local, cu afaceri de aproximativ 75 de milioane de euro în 2009, va angaja în acest an circa 400 de persoane pentru a susţine extinderea reţelelor de magazine, potrivit calculelor ZF.

Compania, prezentă pe plan local cu şapte dintre cele opt branduri ale grupului - mai puţin Uterque - care se adresează clienţilor cu venituri peste medie, are în plan în acest an să accelereze procesul de expansiune, după ce în ultimii doi ani a deschis câte 14 magazine, ajungând la un total de 51 de magazine, scrie revista BUSINESS Magazin.

Decizia celor de la Inditex vine într-un moment în care îşi face intrarea pe piaţă unul dintre principalii competitori, grupul suedez H&M.

Cele două companii, alături de Gap, reprezintă cei mai mari jucători din sector după cifra de afaceri. Suedezii au anunţat inaugurarea primelor două magazine de pe piaţa locală pe 25 şi respectiv 26 martie în centrele comerciale Afi Palace Cotroceni şi Unirea Shopping Center.

Până la finalul lunii, compania va mai deschide alte patru magazine, trei în capitală - Băneasa Shopping City, Plaza România şi Bucureşti Mall - şi în Braşov - Unirea Shopping Center. În total retailerul a semnat 9 contracte pentru magazine în România, potrivit oficialilor companiei.

Spaniolii ies din Bucureşti

Spaniolii de la Inditex - care au pe plan local magazine Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti - vor începe expansiunea din acest an cu primul magazin Massimo Dutti din provincie.

Doar pentru primele patru luni ale anului sunt planificate şase noi deschideri, potrivit surselor din piaţă. Primul care va sparge gheaţa va fi magazinul Massimo Dutti din Iulius Mall Timişoara, primul spaţiu din afara Bucureştiului pentru acest brand, ce se va deschide pe 25 februarie.

În martie, tot într-un Iulius Mall, însă la Cluj, se va deschide cel de-al patrulea magazin Massimo Dutti din România. Vor urma apoi tot în martie la Braşov, în centrul comercial Unirea Shopping Center, magazinele Bershka, Pull & Bear şi Stradivarius. Această intrare coincide şi cu intrarea H&M în acest oraş.

Cei doi retaileri vor fi vecini şi la parterul magazinului Unirea din Bucureşti, unde spaniolii s-au aşezat iniţial cu Zara şi Zara Home în 2009 şi cu Bershka în 2010, iar cu Stradivarius şi Pull & Bear urmează a se stabili în acest an. Alături de aceste branduri, Douglas, New Yorker şi H&M completează parterul centrului comercial.

Afaceri în creştere

Deşi economia era lovită de criza financiară şi consumul intra pe o pantă descendentă, anii 2009 şi 2010 nu au fost ani de criză pentru grupul spaniol, în condiţiile în care reţeaua de magazine a continuat să crească, cu câte 14 unităţi în fiecare dintre ultimii doi ani, şi afacerile s-au majorat de la circa 45 de milioane de euro (suma nu include afacerile Stradivarius şi Zara Home, care nu sunt publice pe site-ul Registrului Comerţului) la 75 de milioane de euro în 2009. Cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri (peste 50% în 2009) o are Zara, brandul care deţine de altfel şi cele mai mari magazine ca suprafaţă, dar şi cele mai multe (13).

Inditex a intrat pe piaţa locală în 2004 în franciză, cu un magazin Zara şi unul Pull & Bear în Plaza România. În acel moment piaţa pe care pătrundeau era de 1,1 mld. euro. În 2007 spaniolii au intrat direct şi anul trecut au ajuns la o cotă de piaţă de circa 5%, potrivit estimărilor ZF, în condiţiile în care piaţa este de 1,9 mld. euro, iar cifra de afaceri a grupului s-a apropiat de 100 mil. euro. Studiile Euromonitor arată însă că până în 2015 piaţa va creşte până la 2,9 mld. euro, pentru ca în 2020 să depăşească 4 mld. euro.

CV-urile celor interesaţi pot fi trimise la adresa de email: office@ro.inditex.com