Vezi aici ce spunea înainte de emisiunea "Românii au talent" Mona Segall, producătoarea celui mai de succes show din România

Autor: Cristina Roşca 20.02.2011

Emisiunea "Românii au talent" prezentată de Smiley şi Pavel Bartoş şi jurizată de Andra, Andi Moisescu şi Mihai Petre a înregistrat un record absolut de audienţă în rândul show-urilor de divertisment din România, numărul celor care au urmărit emisiunea de la ProTv depăşind 4 milioane de telespectatori în întreaga ţară în minutul de aur înregistrat la ora 21:17.

Mona Segall, producătoarea acestui show şi al celui mai popular show de televiziune din România, Dansez pentru Tine, care strângea cel puţin un milion de telespectatori pe ediţie spune privind audienţele estimate ale acestui format în România că "orice producător îşi doreşte ca o nouă emisiune pe care o produce să aibă rezultate din ce în ce mai bune". Ea face referire la Dansez pentru Tine, care a obţinut în România maxime de audienţă, conducând topul audienţelor ediţie de ediţie anul trecut.

Succesul unei astfel de emisiuni nu se măsoară doar în audienţe ci şi în încasări din publicitate. Atunci când vine vorba despre publicitate, volumul de reclame pe care le va atrage acest show, Mona Segall răspunde "orice producţie românească atrage mai multă publicitate decât un film de prime-time, prin posibilitatea de product placement şi sponsorizări".

Devenit un adevărat fenoment mondial, formatul "Got Talent", prezent în 40 de ţări, vine în premieră în România, după ce în Statele Unite şi în Marea Britanie show-urile America's Got Talent şi Britain's Got Talent erau urmărite în medie de peste 10 milioane de telespectatori pe ediţie.

În România "Românii au Talent" va începe cu un prim sezon de şase show-rui, cu cele mai tari momente de la preselecţii, trei semi-finale şi o finală.

Compania Pro Tv S.A., care include posturile de televiziune Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport.ro şi MTV, deţinută de grupul american CME, a cumpărat formatul "Got Talent" ce a fost introdus de piaţă de SYCO (companie deţinută de Simon Cowell, unul dintre membrii juriului de la "Britains Got Talent" şi o figură reprezentativă pentru acest show) de la FreeMentle, una dintre cele mai mari companii la nivel internaţional care comercializează formate TV.

Noul show, Românii au talent a atras la preselecţii un număr mare de români. Numărul exact nu este însă contorizat, deoarce este urmărit numărul performance-urilor, care pot avea unul sau mai mulţi participanţi (cum este cazul grupurilor de dans, spre exemplu). Astfel, în concurs au fost înscrise între 300 şi 500 de performance-uri pe oraş, iar în show-urile din teatre au ajuns 400 de performance-uri. În fiecare oraş dintre cele cinci în care s-au făcut preselecţii au fost câte patru spectacole a câte 20 acte fiecare, explică Segall. Participanţii nu au fost nevoiţi să achite nicio taxă de înscriere pentru a intrat în concurs. Lupta în această finală se dă pentru un singur premiu de 120.000 de euro.

La fel ca şi în străinătate, unde este dificil, dacă nu imposibil de realizat un profil al participantului, şi în România cei care s-au înscris pentru a participa la "Românii au talent" sunt foarte diferiţi.

"Exact asta este frumuseţea acestui show. La preselecţii participă oameni din categorii sociale foarte diferite, cu vârste cuprinse, în cazul nostru, între 4 şi de 85 ani, cu talente şi mai diferite. Mai mult, se pare ca motivaţia principală nu este premiul în bani, ci dorinţa de a avea acces la rampa de lansare pe care o constituie acest show".

Talentele românilor sunt diverse, însă primează, la fel ca în toate ţările participanţii care cântă şi cei care dansează.

"Eu personal am facut multe preselecţii în ultimii 15 ani, preselecţii pentru concursuri de cultură generală, Alege ASIA, Popstars, Miss Playboy, Dansez pentru tine, dar la Românii au talent n-am încetat nicio clipă să fiu surprinsă", explică Mona Segall cum s-a văzut experienţa show-ului din culise.