Irinel Burloiu părăseşte Intel pentru eMag
Irinel Burloiu (35 de ani), care a condus în ultimii opt ani Intel România, filiala locală a celui mai mare producător de microprocesoare din lume, a preluat de ieri funcţia de director de marketing al eMag, cel mai mare magazin online din România.
Burloiu l-a înlocuit astfel pe Radu Apostolescu, numit
vicepreşedinte şi director de dezvoltare al retailerului, poziţie
din care se va ocupa de proiectele de dezvoltare online şi
marketing.
Absolvent al Facultăţii de matematică din cadrul Universităţii
Bucureşti, Burloiu s-a alăturat Intel în anul 2003. Timp de doi ani
a ocupat funcţia de account manager, perioadă în care a contribuit
în 2004 la deschiderea biroului de reprezentanţă locală al Intel în
România. În perioada 2005 - 2006 a fost directorul de vânzări al
Intel România şi a fost numit apoi Business Development Manager al
Intel România, fiind responsabil cu dezvoltarea businessului şi a
strategiei companiei.
Înainte de a se alătura Intel, a lucrat timp de un an în funcţia de
corporate account manager la Siveco, cel mai mare producător local
de software. În prezent, Intel România se află în plin proces de
recrutare pentru a ocupa funcţia de Business Development Manager,
rămasă vacantă în urma plecării lui Irinel Burloiu, au declarat
pentru ZF reprezentanţii companiei.
eMag a obţinut anul trecut afaceri de 102 mil. euro, în creştere cu
60% comparativ cu 2009, în condiţiile în care piaţa de comerţ
online electro-IT a avut un avans până la 145 mil. euro. Cel mai
bine vândute produse au rămas laptopurile, eMag fiind cel mai mare
vânzător de astfel de produse de pe piaţa locală, având o cotă de
25%.
Compania are în prezent şase showroomuri în ţară, ultimul fiind
deschis în septembrie 2010 la Constanţa, în urma unei investiţii de
aproape 60.000 de euro. Pentru acest an, compania estimează afaceri
de 150 mil. euro.
Oficialii eMag susţin că retailul online de electro-IT va ajunge în
2011 la 20% din totalul pieţei de retail din România, la circa 220
mil. euro, în condiţiile în care întreaga piaţă (care include şi
retailerii tradiţionali precum Domo, Altex sau Flanco) va creşte cu
10 procente, la 1,1 mld. euro.