Irinel Burloiu părăseşte Intel pentru eMag

Autor: Magraon Andreea 21.02.2011

Irinel Burloiu (35 de ani), care a condus în ultimii opt ani Intel România, filiala locală a celui mai mare producător de microprocesoare din lume, a preluat de ieri funcţia de director de marketing al eMag, cel mai mare magazin online din România.

Burloiu l-a înlocuit astfel pe Radu Apostolescu, numit vicepreşedinte şi director de dezvoltare al retailerului, poziţie din care se va ocupa de proiectele de dezvoltare online şi marketing.
Absolvent al Facultăţii de matematică din cadrul Universităţii Bucureşti, Burloiu s-a alăturat Intel în anul 2003. Timp de doi ani a ocupat funcţia de account manager, perioadă în care a contribuit în 2004 la deschiderea biroului de reprezentanţă locală al Intel în România. În perioada 2005 - 2006 a fost directorul de vânzări al Intel România şi a fost numit apoi Business Development Manager al Intel România, fiind responsabil cu dezvoltarea businessului şi a strategiei companiei.

Înainte de a se alătura Intel, a lucrat timp de un an în funcţia de corporate account manager la Siveco, cel mai mare producător local de software. În prezent, Intel România se află în plin proces de recrutare pentru a ocupa funcţia de Business Development Manager, rămasă vacantă în urma plecării lui Irinel Burloiu, au declarat pentru ZF reprezentanţii companiei.

eMag a obţinut anul trecut afaceri de 102 mil. euro, în creştere cu 60% comparativ cu 2009, în condiţiile în care piaţa de comerţ online electro-IT a avut un avans până la 145 mil. euro. Cel mai bine vândute produse au rămas laptopurile, eMag fiind cel mai mare vânzător de astfel de produse de pe piaţa locală, având o cotă de 25%.

Compania are în prezent şase showroomuri în ţară, ultimul fiind deschis în septembrie 2010 la Constanţa, în urma unei investiţii de aproape 60.000 de euro. Pentru acest an, compania estimează afaceri de 150 mil. euro.

Oficialii eMag susţin că retailul online de electro-IT va ajunge în 2011 la 20% din totalul pieţei de retail din România, la circa 220 mil. euro, în condiţiile în care întreaga piaţă (care include şi retailerii tradiţionali precum Domo, Altex sau Flanco) va creşte cu 10 procente, la 1,1 mld. euro.