Syoss şi Persil au menţinut constante afacerile Henkel

Autor: Adelina Mihai 24.02.2011

Henkel România, parte a grupului german Henkel şi unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bunurilor de larg consum şi din materiale de construcţii, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de aproximativ 560 de milioane de lei (133 mil. euro), în uşoară scădere faţă de anul anterior, când a raportat afaceri de 571 de milioane de lei (135 de milioane de euro).

Două din cele trei divizii ale companiei - cea de detergenţi şi cea de produse cosmetice - au avut vânzări mai mari anul trecut faţă de 2009, însă scăderea înregistrată de divizia de adezivi (pe fondul reducerii cererii din sectorul construcţiilor) a tras în jos businessul companiei. Astfel, creşterile înregistrate de detergenţii marca Persil şi Pur şi de şampoane Syoss - cel mai bine vândute produse - nu au fost suficiente pentru a impulsiona afacerea Henkel în România.

În 2009, adezivii generau jumătate din vânzările Henkel pe piaţa locală, iar date mai recente nu există.

În cadrul diviziei de detergenţi, compania mai produce produse marca Silan, Bref sau Perwoll. Reprezentanţii Henkel spun că cel mai dinamic brand pe divizia de şampoane a fost Syoss, lansat anul trecut.

"Activitatea diviziei «Adezivi Tehnologii» a fost afectată şi în anul 2010 de scăderea sectorului con­strucţii cu 17% faţă de 2009 (când scăderea a fost de 15-20% vs. 2008), de scăderea investiţiilor în construcţii cu 30% vs. 2009 şi de scăderea dramatică a cererii pe segmentul clienţilor industriali", au spus reprezentanţii Henkel România.

Deşi vânzările diviziei de adezivi ale companiei au scăzut în ultimul an, Henkel a cumpărat anul trecut un teren pentru cea de-a treia unitate de producţie pentru adezivi din ţară, în comuna Roznov, judeţul Neamţ. Unitatea, care va fi construită până în 2012 pe o suprafaţă de 36.000 de metri pătraţi, a fost finanţată din fonduri europene, proiectul având o valoare de peste 2,8 milioane de euro, bani folosiţi pentru construirea spaţiului de producţie şi pentru achiziţionarea utilajelor.

În prezent, Henkel deţine în România două unităţi de producţie pentru adezivi de construcţii, una în comuna Pantelimon şi una la Câmpia Turzii, iar valoarea totală a investiţiilor în capacităţi de producţie depăşeşte valoarea de 30 de milioane de euro.

La nivelul regiunii Europa Centrală şi de Est, grupul Henkel a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 6,4% comparativ cu 2009, pe toate cele trei divizii, acestea ajungând la un nivel de peste 2,23 mld. euro. Grupul este prezent pe piaţa locală din 1994 şi are în prezent 490 de angajaţi. Cei mai mari competitori locali ai Henkel România pe piaţa bunurilor nealimentare sunt Unilever şi Procter & Gamble.