Numărul clienţilor UPC România a scăzut anul trecut cu 7%, la 1,15 milioane
Numărul clienţilor UPC România a scăzut anul trecut cu 7,4%, la
1,156 milioane, din cauza condiţiilor economice dificile, în
special pentru clienţii din sectorul bugetar şi cei cu venituri sub
medie.
"Înrăutăţirea indicatorilor macroeconomici în anumite sectoare, cum
ar fi cel bugetar, a menţinut presiunea economică asupra
clienţilor, cu precădere asupra celor cu venituri sub medie,
aceasta traducându-se într-o diminuare a bazei de clienţi pe
segmentul de televiziune analogică", se arată într-un comunicat al
UPC România.
Baza de clienţi a UPC a coborât de la 1,249 milioane la finele
anului 2009 la 1,156 milioane la 31 decembrie 2010, iar numărul
unităţilor generatoare de venituri (abonamente) s-a redus cu 7%, de
la 1,667 milioane la 1,552 milioane, potrivit raportărilor UPC
Holding (Olanda), parte a grupului american Liberty Global.
Astfel, cea mai semnificativă scădere a fost înregistrată pe
serviciile de cablu TV analog, unde numărul de utilizatori a
coborât cu 22,8%, la 645.900.
Pe cablu digital, numărul clienţilor a urcat cu 23%, la 283.900,
iar pe segmentul de televiziune prin satelit compania a înregistrat
o creştere de 25%, la 226.600 de utilizatori.
Abonamentele la internet erau la finele anului trecut cu 4,6% mai
puţine decât la sfârşitul lui 2009, de la 267.400 la 255.000 de
clienţi.
La serviciile de telefonie, UPC România a înregistrat o scădere de
6,5%, la 140.800 de utilizatori.
În trimestrul al patrulea, UPC România a consemnat o creştere
uşoară a numărului de clienţi, datorită avansului cu 8% pe
segmentul de cablu digital, respectiv cu 14% pe DTH, se mai spune
în comunicat.
Operaţiunile UPC Holding din Europa Centrală şi de Est au avut o
creştere modestă a veniturilor în 2010, de 1%, avansul de 11% din
Polonia fiind anulat în mare parte de scăderea încasărilor în
România şi Ungaria, se arată în raportul prezentat vineri de
companie. UPC a înregistrat anul trecut venituri de 835,8 milioane
euro în regiune.
La nivel mondial, în Europa şi Chile, veniturile UPC Holding au
crescut anul trecut cu 8,3% (3,1% în condiţii comparabile), la 3,74
miliarde euro, iar profitul operaţional a urcat cu 57%, la 750
milioane euro.