Românii au vânat cupoane de reduceri de un milion de euro în primele două luni ale anului

Autor: Magraon Andreea 02.03.2011

Românii au cumpărat în primele două luni ale anului cupoane de reduceri de un milion de euro, cele mai căutate fiind ofertele la pizza, potrivit datelor furnizate de site-ul www.cautareduceri.ro, agregator al informaţiilor de pe 26 de site-uri de profil de pe piaţa locală, printre care groupon.ro, kuponiada.ro sau E-redus.ro.

În total au fost vândute 147.000 de cupoane în perioada ianuarie-februarie 2011, cel mai scump fiind în valoare de 1.677 de lei pentru o vacanţă de două persoane la Lisabona, oferită de site-ul e-redus.ro, spune Matei Pavel (24 de ani), proprietar şi acţionar unic al Konk Media, companie care administrează cautareduceri.ro. Cele mai ieftine vouchere vândute au avut valoarea de 1 leu pentru mai multe categorii, de la pizza până la intrarea la patinoarul din Drumul Taberei din Bucureşti.

"Cele mai căutate domenii sunt restaurantele, ofertele la pizza făcând ravagii de fiecare dată, dar şi saloanele de înfrumuseţare", spune Pavel. În primele două luni s-au vândut 10.200 de vouchere cu oferte la pizza, în valoare de aproximativ 25.000 de euro, potrivit cautareduceri.ro.

Cea mai mare reducere vândută până acum a fost de 99%, de un leu în loc de 150 de lei pentru un abonament de o lună la karate. Printre cele mai vândute vouchere din acest an au fost cele de 4 lei în loc de 19 lei pentru pizza pe Kuponiada.ro, dar şi 5 lei pentru 50% reducere la orice achiziţie din colecţia nouă în magazinele Accesorize.

"Cumpăr aproape săptămânal astfel de cupoane de reduceri, pentru că pot achiziţiona anumite servicii mai ieftine pentru care în mod normal nu aş fi avut buget", spune Alex, 28 de ani.

"În principiu mă uit la acele oferte care-mi sunt total inaccesibile, cum ar fi saloanele de lux de infrumuseţare sau restaurantele", a declarat Ana (24 de ani), studentă. Ea a adăugat că în alegerea voucherelor contează foarte mult localizarea geografică a locului care face oferta, cum ar fi sălile de fitness, dar şi valabilitatea ofertei (o lună, două, trei).

Cautareduceri.ro a fost lansat la mijlocul lunii octombrie 2010, cu o investiţie iniţială de 10.000 de euro. "Nu m-am gândit atunci că ar putea aduce profit. Pe atunci existau doar patru site-uri pe piaţa locală care ofereau cupoane de reduceri. Doar după explozia de site-uri similare (începută la finele anului trecut Ð n.red.), am început să investim din ce în ce mai mult în companie", spune Pavel, care nu a dat detalii cu privire la veniturile Konk Media. În luna decembrie pe piaţa locală a intrat şi Groupon, cel mai mare site de acest fel din lume, care ţinteşte un rulaj de 0,4 milioane de euro pe lună.

Modelul de business al cautareduceri.ro se bazează pe comisioanele percepute din vânzările făcute de site-urile de reduceri prin intermediul site-ului şi pe veniturile din publicitate.

"Vrem ca în 2-3 luni să găsim şi un partener puternic", spune Pavel. Proprietarul site-ului este absolvent al Academiei de Ştiinţe Economice Bucureşti şi mai deţine şi portalul de concursuri online konkurs.ro, lansat în 2008, şi administrat de Konk Media. Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, Konk Media a încheiat 2009 cu un profit de 1.151 de euro la afaceri de 28.527 de euro.

În prezent cautareduceri.ro afişează informaţiile de pe 26 de site-uri, care prezintă oferte din Bucureşti, Timişoara, Braşov, Contanţa, Cluj şi Iaşi. Potrivit fondatorului cautareduceri.ro, în prezent sunt în curs de lansare de 20 de atfel de site-uri, dintre care câteva chiar cu suportul unor publisher mari. Potrivit lui Matei Pavel, dintre site-urile pe care le monitorizează, cele care vând cel mai mult prin intermediul cautareduceri.ro sunt FunDeal, TopDeals, CityDays, GetADeal şi E-Redus.