Microsoft lansează în România soluţii de business în cloud computing

Autor: Magraon Andreea 04.03.2011

Microsoft, cel mai mare producător de software din lume, a lansat pe piaţa locală noile variante a soluţiilor pentru mediul de business, printre care Dynamics CRM Online (pentru managementul relaţiei cu clienţii - n.red.), care este oferită în regim de cloud computing, ceea ce le permite companiilor să acceseze aplicaţia prin internet de oriunde s-ar afla.

Potrivit reprezentanţilor Microsoft, România este printre cele şase ţări din regiunea Europei Centrale şi de Est în care soluţia CRM Online este disponibilă. Achiziţia acestei soluţii se face prin plata unei taxe lunare de 31 de euro per utilizator. "Avem o ţintă de 100 de utilizatori în primele şase luni de la lansare pentru Dynamics CRM Online", a declarat pentru ZF Ioana Răzvan, Dynamics Business Group Lead în cadrul Microsoft România. Aproximativ 150 de companii au testat aplicaţia CRM Online până la lansarea oficială, a mai spus Răzvan.

"Pentru Microsoft, România este una dintre cele mai mari pieţe din Europa Centrală şi de Est, care înainte de criză a avut cea mai mare creştere economică din regiune", a declarat Matej Potokar, Senior Director Microsoft Business Solutions pentru Europa Centrală şi de Est. El a explicat că alegerea soluţiei de CRM în regim de cloud computing este eficientă din punct de vedere al costurilor, deoarece companiile nu mai trebuie să plătească pentru echipamentele hardware şi mentenanţă, având în vedere că informaţiile sunt gestionate de la distanţă şrin internet. Potokar a mai spus că Microsoft, o companie cu venituri anuale de aproape 60 de miliarde de euro, face economii de 128 de milioane de euro prin folosirea în filialele companiei a soluţiei Dynamics CRM Online.

Microsoft a lansat de asemenea noile variante a soluţiilor ERP (de gestionare a resurselor companiilor - n.red.) NAV şi AX. Soluţia NAV este destinată companiilor mici şi mijlocii având în prezent circa 300 de clienţi, în timp ce AX se adresează companiilor cu procese mai complexe, precum multinaţionalele cu sucursale în mai multe regiuni şi ţări. Potrivit reprezentanţilor Microsoft compania are 50 de clienţi pentru soluţia AX. Microsoft a înregistrat în ultimele 12 luni venituri în creştere cu 29% pentru soluţiile ERP Dynamics NAV şi Dynamics AX.
"Microsoft Dynamics a înregistrat o evoluţie pozitivă şi în ţările din regiunea Europei Centrale şi de Est, având creşteri mult peste media pieţei. Numărul clienţilor noi de ERP a crescut cu 20% în comparaţie cu anul trecut, vânzările de CRM au crescut cu 71%, iar vânzările totale s-au majorat cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", a mai spus Potokar.