P&G, Henkel şi Palmolive sunt interesate de preluarea diviziei Sanex a Unilever

Autor: Dumitrescu Anca 06.03.2011

Procter&Gamble, Henkel şi Colgate-Palmolive sunt interesate de preluarea diviziei Sanex, producătoare de deodorante, a grupului de bunuri de consum Unilever, pentru până la un miliard de dolari, au declarat surse apropiate situaţiei, citate de Bloomberg.

Uniunea Europeană a condiţionat anul trecut aprobarea preluării de către Unilever a diviziei europene producătoare de gel de duş şi detergenţi a companiei Sara Lee, de vânzarea brandului Sanex al acesteia. Achiziţia, de 1,21 miliarde de euro (1,69 miliarde dolari), a avut loc în decembrie.

Unilever se află în negocieri avansate de vânzare a Sanex pentru până la un miliard de dolari, au spus sursele, adăugând că tranzacţia ar putea fi finalizată în următoarele câteva săptămâni.

"P&G şi Colgate au în mod clar puterea financiară să preia Sanex. Colgate încearcă să îşi reducă dependenţa de produsele pentru îngrijirea orală, în timp ce P&G face multe schimbări în portofoliu", a delcarat Jack Russo, analist la compania Edward Jones din St. Louis, care recomandă clienţilor achiziţia de acţiuni ale celor două companii.