De ce este nevoie pentru a ajunge cea mai admirată companie? Vedeţi aici care sunt companiile cu cea mai bună reputaţie

Autor: Traian Terzianm 06.03.2011

Apple, compania care se află pe primul loc în topul celor mai admirate companii, a adoptat un comportament potrivit în ceea ce priveşte adaptarea la pieţele care sunt în continuă schimbare, echipându-şi angajaţii cu experienţa necesară şi oportunitatea de a executa strategiile indispensabile ale unei corporaţii, scrie site-ul ibtimes.com.

Hay Group, firma de consultanţă care a realizat acest studiu, a colaborat cu revista Fortune pentru a identifica şi clasa cele mai admirate companii din lume pe baza a mai multor calităţi precum:

- abilitatea de a atrage şi angaja oameni talentaţi;
- calitatea managementului, responsabilitatea socială faţă de comunitate şi mediu;
- inovaţie;
- calitatea produselor şi a serviciilor;
- stabilitate financiară;
- valoarea investiţiilor pe termen lung;
- eficacitatea afacerilor la nivel mondial şi altele.

"Printre schimbările economice şi organizatorice, cele mai admirate companii s-au ridicat la un alt nivel faţă de concurenţă deoarece au adoptat o strategie de distribuţie a resurselor în întreaga companie nu doar pe posturile de conducere", a spus Jeff Shiraki, vicepreşedintele Hay Group. Acesta fiind de părere că cele mai admirate companii au parte de un continuu progres chiar şi în domeniile care indică rezultate foarte bune, angajaţii rămânând mereu creativi.

În urma studiului, 88% dintre companiile care au intrat în top au acordat prioritate spiritului inovator al angajaţilor, faţă de 79% din celelalte companii, care nu au adoptat această atitudine.

Vedeţi aici topul celor mai admirate companii din lume

Pieţele emergente reprezintă domeniul cheie de desfăşurare a activităţilor pentru 79% dintre cele mai bune companii, în timp ce 59% din companiile concurente nu sunt de aceeaşi părere.

94% dintre cele mai apreciate companii sunt pregătite să îşi asume riscurile pentru a-şi mări eficacitatea, iar 77% din concurenţă nu doresc acest lucru.

Pentru 89% dintre companiile care au cea mai bună reputaţie, recompensele încurajează eficacitatea şi performanţa angajaţilor, acest lucru nefiind vizibil la 76% dintre companiile concurente.