Inima imperiului Zara: un orăşel care face 11 mld. euro pe an

Autor: Cristina Rosca 06.03.2011

Inditex, proprietarul brandului Zara, intrat pe piaţa românească la finalul lui 2007, a reuşit să îşi majoreze business-ul cu circa 25 mil. euro în fiecare an, ajungând la circa 100 mil. euro anul trecut, potrivit estimărilor ZF.

Cum a reuşit gigantul spaniol, cu afaceri mondiale de peste 11 mld. euro, să cucerească piaţa de îmbrăcăminte din România, evaluată la 1,9 mld. euro? Inditex - care mai deţine brandurile Bershka, Stradivarius, Pull& Bear, Oysho, Uterque, Massimo Dutti şi Zara Home - onorează orice comandă venită de la unul dintre cele 5.000 de magazine din orice colţ al lumii în maximum 48 de ore.

O vizită la Arteixo, un orăşel din vestul Spaniei, cu 25.000 de locuitori, unde este centrul nervos al operaţiunilor Zara din toată lumea, arată că afacerea este mai mult logistică decât fashion. Odată primită comanda este nevoie de două ore pentru procesare, opt ore pentru realizarea coletelor şi în 36 ore - dacă este trimisă cu camionul în Europa - sau 48 ore (pentru alte continente) cu avionul - aceasta ajunge la destinaţie. Inditex este controlată de Amancio Ortega, cel mai bogat spaniol cu o avere de 25 mld. euro.