Începe războiul preţurilor pe piaţa tabletelor

Autor: Business Magazin 07.03.2011

Steve Jobs a lasat deoparte boala si concediul medical si a surprins fanii Apple prin prezenta la evenimentul de lansare a lui iPad 2, tableta pe care compania a prezentat-o saptamana trecuta la San Francisco.

La jumatatea lunii ianuarie, Jobs a anuntat ca intra in concediu medical pe fondul problemelor de sanatate de care sufera: la finele lui 2003 a fost diagnosticat cu cancer pancreatic, iar in 2009 a suferit un transplant de ficat. Anuntul a iscat ingrijorari in mediile bursiere si pe pietele pe care Apple este prezenta, presa si analistii vorbind de o era post-Jobs si de efectele acesteia asupra companiei, strategiei de marketing si a produselor oferite.

"Lucram la acest produs de mult timp si nu voiam sa ratez ocazia sa fiu aici. Multumesc ca m-ati invitat", a spus seful Apple, in fata unui public care l-a aplaudat minute in sir. Jobs a atacat companiile rivale si a ridiculizat tabletele concurente; in stilul sau caracteristic, liderul Apple a descris cu pasiune iPad 2, reusind un show de lansare tipic masinii de marketing a companiei americane.

Richard Doherty , director de cercetare al Envisioneering Group, comenteaza ca de-acum batalia in domeniul tabletelor s-a mutat din teritoriul inovatiei in cel al preturilor. "iPad a fost produsul care s-a vandut cel mai bine in istoria tehnologiei. iPad 2 probabil il va depasi. Dar chiar daca Apple face vanzari mai mult decat duble anul acesta, vor fi pe piata inca 20 de milioane sau mai multe tablete produse de competitori", spune el, iar la anul, dupa toate probabilitatile, cifra se va dubla. Citiţi o analiză a războiului de pe piaţa tabletelor pe www.businessmagazin.ro.