Românii îşi pun în medie 46 de metri pătraţi de gresie şi faianţă pe locuinţă
Necesarul de gresie şi faianţă pentru placarea completă a unei
locuinţe se ridică, în medie, la 46 de metri pătraţi, estimează
reprezentanţii Lasselsberger România, subsidiara locală a grupului
austriac cu acelaşi nume, care deţine brandul de plăci ceramice
Cesarom.
Numărul de locuinţe care vor fi placate anul acesta cu plăci
ceramice pentru prima oară se va ridica la 95.000, în scădere cu
13% faţă de anul trecut, peste jumătate din acestea urmând să fie
locuinţe noi aflate în stadiul de finisare. "Valoarea plăcilor
ceramice achiziţionate de românii care vor decide în acest an să
îşi amenajeze locuinţele pentru prima dată va fi de aproximativ 20
mil. euro", a declarat Eduard Măcărescu, director de operaţiuni al
Cesarom. Lasselsberger a realizat în 2009 o cifră de afaceri de 150
mil. lei (35,4 mil. euro), nivel similar cu cel din 2008, dar nu a
comunicat datele de anul trecut. Compania este singurul producător
de plăci ceramice de pe piaţa locală, dar concurează cu firme
precum Kai Ceramics, care importă de la fabrica proprie din
Bulgaria.