Transportatorii îi vânează pe furnizorii de componente auto pentru export

Autor: Bogdan Alecu 09.03.2011

Christophe De-Korver, directorul general al Gefco România, care a preluat conducerea companiei în toamna anului trecut, are în plan atragerea unui număr cât mai mare de exportatori în portofoliul firmei de logistică, pe listă fiind Ford România, dar şi furnizorii de componente ai uzinei de la Craiova precum IAC România.

"Cu Ford România încă există discuţii. Ei lucrează la diferite scheme pentru cum vor optimiza sistemul logistic la Craiova. Avem în plan să-i contactăm inclusiv pe cei de la IAC România deoarece sunt un partener puternic şi dorim să le oferim soluţii", a spus Christophe De-Korver.
Logistica celor de la Ford se va schimba complet începând cu momentul în care va intra în producţie viitorul model, în condiţiile în care americanii nu vor mai importa exclusiv componente din Turcia pentru a asambla utilitare, ci şi piese pentru noul model alături de cele produse pe piaţa locală.

Dacia, cel mai mare client
"Noi avem exemplul gru­pului PSA (Peugeot Citroën - n. red.). Acum se exportă colecţii SKD (Semi Knocked Down - colecţii de maşini doar parţial asamblate - n.red.) către uzina din Rusia, dar pe măsură ce uzina de acolo se va dezvolta, vom veni cu un nou concept logistic", a subliniat De-Korver.

Anul trecut Gefco a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 33 mil. euro în România, în creştere cu 44%, în condiţiile în care compania şi-a extins portofoliul cu 24 de clienţi şi 56 de proiecte. Compania are 150 de clienţi, cel mai mare de pe piaţa locală fiind Automobile Dacia, pentru care sunt transportate maşini pe calea ferată către portul Constanţa, dar şi spre Europa Centrală în ţări precum Italia.

Printre cei mai mari clienţi se numără Kiabi, retailer de textile, pentru care se asigură transportul din Franţa către România, precum şi distribuţia pe piaţa locală, dar şi producătorul de electrocasnice Electrolux, pentru care gestionează fluxurile de export către Rusia şi Polonia. În acelaşi timp, numărul angajaţilor companiei a crescut cu 12 persoane, la un total de 82 de angajaţi.

"Strategia noastră este să ne concentrăm în acest an pe furnizorii de componente auto, în special în ceea ce priveşte activitatea internaţională de import-export, iar din 2012 ne vom concentra mai mult pe piaţa locală."
Compania are în plan deschiderea unor noi centre logistice la Iaşi şi la Cluj, pe măsură ce businessul de pe piaţa locală se va dezvolta.

Constanţa poate fi un hub puternic de export
Directorul spune că vrea să investigheze posibilitatea deschiderii de noi centre anul viitor. "Spre exemplu în Constanţa avem parteneri prin care operăm, dar dorim să fim prezenţi direct. Con­stanţa poate fi un hub foarte puternic atât pentru România, cât şi pentru Europa. De asemenea luăm în calcul deschiderea unor noi spaţii la Iaşi şi la Cluj."

Potrivit şefului Gefco posibilitatea de extindere pe piaţa lo­cală este mare, având în vedere dimen­siu­nile businessurilor con­trolate de francezi în Cehia sau Slovacia, precum şi popula­ţia de peste 22 de milioane de lo­cuitori.

"România repre­zintă acum un proiect foarte mare pentru Gefco deoa­rece este cea mai estică ţară a Uniunii Europene care are acces şi la piaţa din Ucraina, la Marea Neagră, Turcia şi Asia Centrală, mai ales în condiţiile în care acum vom deschide o nouă divizie în Kazahstan."

Din volumul total al activităţii Gefco, 70% reprezintă transport internaţional, importurile şi exporturile deţinând ponderi egale, iar 30% reprezintă transportul naţional.
"Odată ce creşterea economică a unei ţări trece de 1%, majorarea transporturilor va fi de peste 5%. Pe de altă parte, pentru a ne securiza poziţia, ne vom extinde inclusiv pe transportul internaţional, în special către Rusia. Pe măsură ce preţul petrolului va creşte, Rusia va deveni din nou o ţară bogată şi implicit va importa mai multe mărfuri."