Alexandrion: Consumul de băuturi alcoolice şi-a revenit

Autor: Ioana David 10.03.2011

Gyuri Eperjessy, director comercial al Alexandrion Grup România, cel mai mare producător de băuturi alcoolice de pe piaţa locală, spune că în februarie consumul de băuturi alcoolice şi-a revenit uşor după un început de an greu, cu scăderi la nivelul total al pieţei.

"Ianuarie este cea mai slabă lună a anului pentru mulţi dintre jucătorii din FMCG (industria bunurilor de larg consum- n.red.) de ani de zile fără legă­tură cu criza care doar a adâncit scăderile", a spus Eperjessy. Cu toate acestea, el a precizat că în pofida revirimentului la nivelul consumului, vânzările au fost sub aşteptări.

Şi în ceea ce priveşte vânză­rile proprii, Alexandrion a început anul greu însă "în februarie lucrurile au revenit la normal", iar acum Eperjessy afirmă că firma este în linie cu ceea ce a bugetat.

Alexandrion Grup a înregistrat vânzări brute de 265 mil. lei (63,1 mil. euro) anul trecut, iar în 2011 şi-a bugetat o creştere de peste 5-6% "dacă piaţa rămâne aceeaşi". În 2010, vânzările companiei au avut o creştere în valoare însă au scăzut uşor în volum.

Alexandrion a preluat de la 1 martie distribuţia brandurilor din portofoliul companiei de băuturi de lux William Grant & Sons, Grant's, Glenfiddich, Balvenie, precum şi whisky-ul irlandez Tullamore Dew. Anterior aceste mărci erau distribuite de Cristalex. "În afara cazului în care există factori externi al căror efect nu poate fi absorbit de către producători sau importatori, nu văd niciun motiv pentru care preţurile ar creşte într-o perioadă în care toţi suntem aici pentru a stimula consumul", a mai spus Gyuri Eperjessy.

Potrivit unor estimări anterioare ale companiei, anul trecut piaţa băuturilor alcoolice a scăzut în volum cu circa 17%. Întrebat când se aşteaptă ca piaţa să revină la nivelul anterior crizei, reprezentantul Alexandrion a răs­puns că "cel mai devreme în 2012-2013".

"Primul şi cel mai grav impact al crizei a avut loc la nivelul distribuitorilor în 2009 spre final când s-au înregistrat falimente în retailul tradiţional, credite neperformante şi alte probleme grave. În ultima perioadă asistăm la mă­rirea condiţiilor comerciale către piaţă pe fondul contractării consumului pe care încercăm să le ameliorăm prin suportul acordat distribuitorilor."


Cu cine se bate

Alexandrion Group, companie controlată de omul de afaceri Nawaf Salameh, este prezentă pe piaţa din România din 1994. Principalii competitori ai Alexandrion Group sunt producătorii locali Prodal '94 şi Scandic Distilleries şi importatorii Cristalex, Pernod Ricard România şi Sollers PPD.