Valoarea de piaţă a Militari Shopping Center a scăzut cu 13% anul trecut, la 69 milioane de euro

Autor: Marius Oncu 13.03.2011

Valoarea de piaţă a parcului de retail Militari Shopping Center a scăzut cu 13% anul trecut, de la 78,86 milioane euro la finele lui 2009 la 69 milioane euro în decembrie, iar veniturile nete din închiriere au urcat cu 18%, de la 5,75 milioane euro la 6,8 milioane euro, după extinderea complexului.

În termeni comparabili, excluzând aportul spaţiului comercial disponibil pentru închiriere în urma extinderii, veniturile net din chirii încasate de Atrium la Militari Shopping Center au scăzut anul trecut cu 2,6%, de la 3,77 milioane de euro la 3,67 milioane de euro, potrivit raportului financiar al dezvoltatorului imobiliar.

Rata de ocupare a parcului de retail a scăzut uşor anul trecut, de la o medie de 99,6% în 2009 la 98,1% anul trecut.

Compania deţine şi două terenuri la Arad şi Constanţa, unde urmează să fie dezvoltate parcuri de retail. Valoarea de piaţă a acestor terenuri a scăzut anul trecut cu 7,8%, de la 22,8 milioane de euro la sfârşitul anului 2009 până la 21,54 milioane de euro în decembrie.

Atrium European Real Estate a achiziţionat în 2004 prima fază a proiectului din Militari, dezvoltat de compania belgiană Liebrecht&wooD. Pentru extindere, care a fost finalizată în martie 2009, compania a anunţat că a alocat 67 de milioane de euro.

Veniturile nete din chirii la nivel de grup au crescut cu 11% anul trecut, de la 121,3 milioane de euro la 134,5 milioane de euro. Atrium a obţinut anul trecut un profit net de 112,4 milioane de euro, comparativ cu o pierdere de 438,5 milioane de euro în anul anterior.

Acţionarul majoritar al Atrium European Real Estate este grupul de investitori israelieni Gazit Globe, care a preluat în 2008 compania, la acea dată Meinl Land, şi a redenumit-o. Grupul operează în mai multe state din regiune, respectiv în Cehia, Ungaria, Lituania, Estonia, Polonia, Rusia, Slovacia, Turcia, Bulgaria, Georgia şi Ucraina.