Micii comercianţi de la Unirea nu se sperie de Zara şi H&M

Autor: Cristina Rosca 15.03.2011

Venirea celor mai mari doi retaileri de modă din Europa, Zara (2009) şi H&M (2011), la parterul magazinului Unirea Shopping Center din Capitală, nu-i sperie pe micii comercianţi de la etajele superioare, care spun chiar că şi vânzările lor ar putea creşte pe măsură ce numele mari de la parter vor atrage mai mulţi consumatori.

"De când s-a deschis şi Bershka la parter (un alt brand al Inditex, proprietarul Zara - n. red.), şi nouă ne merge mai bine. Sperăm că şi noile deschideri vor avea un impact favorabil asupra vânzărilor", spune o vânzătoare dintr-un mic magazin de la Unirea. Dacă un singur magazin Zara are vânzări între 3 şi 6 mil. euro, iar rivalii de la H&M ar putea ajunge din primul an la încasări de câteva milioane de euro/magazin, competitorii români din fashion, care au câte un magazin de 100 mp, au venituri de câteva ori mai mici.

"Clienţii vor continua să urce la etaj" şi după deschiderea magazinului H&M, spune şi o altă vânzătoare din Unirea Shopping Center, magazin controlat de familia Adamescu. Magazinele Unirea din Bucureşti şi Braşov au avut anul trecut venituri de 20,5 mil. euro, în scădere cu 10% faţă de anul anterior.