Criza a ras 30% din vânzările Metro pe metru pătrat
Grupul METRO, cel mai important jucător din comerţul local, a încheiat anul cu vânzări de 1,831 mld. euro, în scădere cu 3,5% faţă de anul anterior. Criza se resimte şi mai puternic în vânzările pe metru pătrat, care depăşesc cu puţin 5.000 de euro, faţă de 7.500 de euro în 2007, potrivit calculelor ZF.
Metro, prezent pe piaţa locală cu Metro Cash & Carry şi real,- Hypermarket, cu un total 51 de magazine (fără cele patru Metro Punct pe care raportul financiar al grupului german nu le include), nu a reuşit să egaleze performanţa din 2007 nici în ceea ce priveşte vânzările totale, când cu 14 magazine mai puţin avea peste 1,9 mld. euro.
Metro Cash & Carry a realizat anul trecut vânzări de 1,137 mld. euro, în scădere cu 7,3%, iar vânzările real,- s-au majorat cu 3,4%, până la 694 mil. euro.
Mai mult, germanii au disponibilizat anul trecut peste 1.200 de angajaţi, cei mai mulţi dintre aceştia de la Real.