Marinopoulos continuă expansiunea pe segmentul de cosmetice

Autor: Cristina Roşca 23.03.2011

Grupul Marinopoulos a intrat pe piaţa locală în urmă cu mai bine de un deceniu şi s-a extins în trei domenii: cosmetice prin reţeaua de magazine Sephora, cafenele cu Starbucks şi îm­brăcăminte cu Marks & Spencer şi Gap.

În 2009 afacerile companiei în Ro­mânia s-au apropiat de 35 de mi­lioane de euro cu o reţea de 39 de maga­zine.

Anul trecut, în pofida crizei finan­ciare şi a contractării consumului cu 5,3% potrivit INSSE, afacerile Sephora au crescut cu 2%, până la 97,16 mil. lei (23,1 mil. euro), potrivit calculelor ZF care au la bază afacerile companiei în 2009 conform ONRC şi rata de creştere anunţată de companie.

Mai mult, oficialii Sephora estimează pentru acest an afaceri în creştere cu 7%, ceea ce ar însemna, potrivit calculelor ZF, depăşirea pragului de 100 de mi­lioane de lei.

Pe piaţa locală Sephora deţine 22 de magazine în nouă oraşe - Bucureşti, Constanţa, Cluj, Iaşi, Braşov, Piteşti, Suceava, Arad şi Bacău. Două dintre aceste magazine - din Bacău şi Braşov - au fost deschise în acest an.

"La începutul anului 2011 am deschis două noi magazine Sephora, magazine preluate la sfârşitul lunii noiembrie 2010. Aceste două magazine au fost iniţial franciza Beauty Shop", explică Roxana Rasu, directorul general al Sephora România.

Sephora, care este prezentă de 11 ani în Romania, a existat în primii şase ani sub numele de Beauty Shop. În acea perioadă compania a oferit franciza Beauty Shop în provincie companiei Selective Network, cu afaceri de 8 mil lei (1,9 mil. euro) în 2009, potrivit ONRC.

Rasu mai spune că în 2011 doreşte să deschidă mai multe magazine, însă anunţă doar al doilea magazin din Iaşi, care ar urma să fie deschis spre sfârşitul anului.

Un magazin Sephora necesită pentru deschidere o investiţie de circa 200.000 de euro, suma variind în funcţie de dimensiunea şi tipul magazinului.

Pe piaţa locală există în prezent opt cafenele Starbucks, dintre care şase în capitală, şi câte una în Cluj şi Timişoara.

"Am intrat pe piaţa din România în 2007 şi suntem prezenţi în trei oraşe. Servim anual două milioane de clienţi. După ce ne-am extins pe piaţă, acum investim în întărirea poziţiei pe piaţa locală", spun reprezentanţii Starbucks. Ei nu elimină însă posibilitatea deschiderii de noi cafenele. "Vom fi prezenţi acolo unde clienţii noştri ne vor. Luăm în considerare în special oraşele mari din România."

Pe piaţa de fashion grecii au opt magazine Marks & Spencer şi nu există planuri pentru noi deschideri şi trei magazine Gap.