Cel mai mare bon de casă al Franke: 11.500 de euro

Autor: Cristina Rosca 23.03.2011

Producătorul de echipamente încorporabile pentru bucătărie Franke România a înregistrat anul trecut afaceri de 42,7 mil. lei (10,2 mil. euro), în scădere cu 8% faţă de anul anterior şi un profit net de 2,2 mil. lei, similar celui din 2009.

"Scăderea pieţei imobiliare, majorarea TVA şi mediul de afaceri nefavorabil au fost principalele cauze ale scăderii businessului", spune Florin Porojan Gheaja, general manager al Franke.

El estimează însă pentru 2011 o majorare a afacerilor cu 10%, odată cu deschiderea a 13 noi showroom-uri, în care compania vrea să investească 100.000 de euro. Toate showroom-urile vor fi deschise în parteneriat, ceea ce înseamnă că Franke vine cu produsele în timp ce partenerii se ocupă de spaţiu şi de amenajarea acestuia. "Partenerii noştri au deja un business solid şi experienţă în vânzări. În showroomurile lor mai sunt vândute şi produsele altor producători, de regulă mobilier de bucătărie."

În prezent Franke are alte 12 showroom-uri, dintre care 11 în parteneriat şi unul deţinut de companie. Dintre acestea, patru sunt în Bucureşti.

Şeful Franke a mai spus că în prezent un client cumpără în medie produse de 1.500 - 2.000 de euro, iar factura cuprinde în medie 5-6 produse. Cea mai mare factură a fost de 11.500 de euro, ce cuprindea produse pentru dotarea completă a unei bucătării.