Financial Times: Era "chinezăriilor ieftine" se apropie de sfârşit

Autor: Radu Racu 24.03.2011



Era produselor chinezeşti ieftine se apropie de sfârşit, a avertizat joi unul dintre cei mai mari furnizori care aprovizionează Vestul cu mărfuri din statul asiatic, potrivit Financial Times.

Li&Fung, care livrează mărfuri către companii ca Wallmart - cel mai mare retailer din SUA - sau retaileri de îmbrăcăminte precum Gap în SUA şi Debenhams în Europa, a anunţat joi că "am intrat într-o nouă eră a preţurilor ridicate", pe măsură ce companiile transferă scumpirea materiilor prime şi a costurilor cu forţa de muncă în tariful produsului finit.

Chinezii nu mai au voie să folosească cuvântul "lux"

Distribuitorul cu sediul la Hong Kong a anunţat rezultate financiare record aferente ultuimului an, însă mesajul care a străpuns la conferinţa de presă a fost declaraţia preşedintelui Bruce Rockowitz. "Preţurile mari sunt aici să rămână. În acest punct, retailerii nu ştiu exact ce să transfere spre consumatori şi ce să absoarbă ei", a declarat liderul furnizorului de mărfuri chinezeşti.

Compania producătoare de bunuri de consum din Hong Kong a obţinut anul trecut un profit în creştere cu 27%, la 4,28 miliarde dolari HK (550 milioane dolari), în timp ce vânzările au avansat cu 19%, la 124 miliarde dolari HK.

Rockowitz a explicat că în ultimii 20 de ani scăderea preţurilor a obligat compania să crească livrările pentru a menţine avansul veniturilor. Majorarea costurilor cu forţa de muncă în China a determinat Li&Fung să transfere producţia în ţări unde salariile sunt mai mici, precum Bangladesh, Vietnam şi Indonesia. În prezent, compania produce în China numai 25% din confecţiile sale, ca urmare a creşterii ponderii operaţiunilor din Bangladesh şi Vietnam în activităţile grupului.