Constructorii români se duc spre Irak, Maroc şi Liban

Ziarul Financiar 27.03.2011

Constructorii români au început mai atent să se uite către pieţele externe, dar privirea lor este în primul rând către ţările estice sau din nordul Africii, unde pot fi competitivi la distanţe relativ mici faţă de România - două-trei ore de zbor.

Astfel, constructorul Delta ACM 93, controlat de omul de afaceri Florea Diaconu, va construi în Irak o autostradă al cărei cost pe kilometru este de circa 2,3 mil. euro, de trei-patru ori mai puţin decât în cazul autostrăzilor din vestul României, scoase la licitaţie la finalul lui 2010 de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
Delta ACM, cu afaceri de 91 mil. euro anul trecut, va construi un tronson de 20,6 km din autostrada Erbil - Koya, cu o lungime totală de 58,3 km, valoarea contractului câştigat de Delta ACM ridicându-se la 66,7 mil. dolari.

Constructorul argeşean Building Astrom, deţinut de Marian Drăgoi, Nicolae Drăgoi şi Alexandru Radu, a câştigat în Maroc un contract de 34 mil. euro pentru construirea a 12 blocuri de apartamente, cu patru etaje.

"În căutare de noi proiecte am ajuns şi în Maroc, pentru că există mai multe fonduri, mai multe investiţii ce trebuie realizate decât în Europa. Proiectul din Maroc este un parteneriat public-privat între primă­ria din Rabat şi Building Astrom şi în primă fază vor fi construite şase blocuri cu circa 17 milioane de euro", a declarat Marian Drăgoi, directorul general şi unul dintre acţionarii companiei Building Astrom.

Producătorul de materiale de construcţii AdePlast, deţinut de omul de afaceri Marcel Bărbuţ, a intrat pe piaţa din Liban, printr-un transport de 80 de tone de produse speciale "albe", destinate lucrărilor cu marmură şi granit.

Cine şi unde