Un nou lider în bricolaj

Ziarul Financiar 27.03.2011

Reţeaua de bricolaj Dedeman, dezvoltată de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl din Bacău, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 360 de milioane de euro, în creştere cu 42%, devenind noul lider al pieţei de profil, potrivit estimărilor ZF.

Băcăuanii au reuşit astfel să devanseze principalul competitor - germanii de la Praktiker - şi să mărească avansul faţă de rivalii de la Bricostore, BauMax, OBI şi Hornbach, piaţa de bricolaj, estimată la 1,5-2 miliarde de euro, fiind una dintre puţinele în care jucătorii locali mai ţin piept multinaţionalelor.

"Suntem români şi cunoaştem mai bine piaţa", a spus Dragoş Pavăl, preşe­dintele companiei, în ziua în care a anun­ţat rezultatele companiei, prezent fiind la deschiderea unui nou magazin, în Cluj, cu numărul 22 în reţea.

Creşterea Dedeman vine după ce Pavăl a continuat să investească în ultimii doi ani, inaugurând câte un magazin la fiecare două-trei luni.

Anul trecut a deschis cinci unităţi, iar în acest an procesul de extindere ar putea fi chiar mai intens: compania a deschis deja un magazin la Cluj, în urma unei investiţii de 16 milioane de euro, în luna aprilie este programată o nouă inaugurare, la Severin, iar până la sfârşitul anului ar mai putea fi deschise alte cinci magazine.

Principalii competitori ai Dedeman - germanii de la Praktiker şi francezii de la Bricostore - au înregistrat scăderi în ceea ce priveşte cifra de afaceri ca urmare a îngheţării aproape totale a investiţiilor în extindere în ultimii ani.

Bricostore a anunţat pentru întregul an 2010 vânzări de circa 140 de milioane de euro, în timp ce veniturile din vânzări anunţate de Praktiker pentru primele nouă luni ale anului trecut au fost de 153,6 milioane de euro.

Ca urmare a inaugurării de la Cluj, unde au fost angajaţi 230 de oameni, Dedeman a ajuns la aproximativ 4.300 de angajaţi şi o suprafaţă de vânzare de 216.000 de metri pătraţi, magazinul din Cluj având o suprafaţă de 16.000 de metri pătraţi.

O miză importantă pentru Dedeman va fi şi bătălia pe Bucureşti, unde compania deţine în prezent doar două magazine, în Berceni şi pe Valea Cascadelor, în timp ce alţi competitori acoperă mai bine piaţa.