Orange România confirmă discuţiile pentru un parteneriat cu Deutsche Telekom

Autor: Adrian Seceleanu 28.03.2011

Grupurile France Telecom şi Deutsche Telekom discută un "parteneriat tehnic" care ar putea avea implicaţii şi în România, în acest moment discuţiile fiind axate pe "oportunitatea şi tipul sinergilor viitoare", a declarat pentru ZF Mădălina Suceveanu, directorul tehnic al Orange România, confirmând astfel informaţiile publicate în ediţia de luni a publicaţiei germane Handelsblatt.

Giganţii Deutsche Telekom şi Orange îşi vor uni reţelele în România, pentru a tăia costurile

"Ca parte integrantă a strategiei de dezvoltare a reţelei şi serviciilor oferite clienţilor săi, Orange România va continuă dezvoltarea de parteneriate pe zonă tehnică cu ceilalţi operatori de telecom din România. Gradul de maturitate al pieţei telecom şi provocările legate de asigurarea şi îmbunătăţirea continuă a eficienţei operaţionale, implicit a calităţii serviciilor percepute de clienţi sunt argumentele ce stau la baza acestui tip de colaborări", a declarat Mădălina Suceveanu. "În actualul context Orange România va beneficia în mod direct de parteneriatele strategice agreate la nivelul companiilor mamă şi în mod particular de colaborarea între France Telecom şi Deutsche Telekom . În acest moment părţile implicate examinează subiectul legat de oportunitatea şi tipul sinergilor viitoare".

Directorul tehnic al Orange România a adăugat că aceste discuţii vin după ce, anterior, cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii mobile colaboraseră deja pe anumite segmente pentru a-şi diminua cheltuielile. "Primii paşi au fost făcuţi acum câţiva ani prin folosirea în comun a infrastructurii de telecomunicaţii în anumite zone ale reţelei (ex. colocarea de antene) şi au implicat colaborări cu principalii jucători pe piaţă de telefonie mobilă românească - Vodafone şi Cosmote".

Cotidianul german de business a scris în ediţia de luni că Deutsche Telekom (Germania) şi France Telecom (Franţa) au în plan să-şi unească reţelele de comunicaţii din România şi Austria, pentru a-şi reduce costurile şi a-şi menţine profitabilitatea.