Generali încearcă să crească pe asigurări de viaţă şi property

Autor: Ciprian Botea 30.03.2011

Generali, o companie de top zece din piaţa asigurărilor, şi-a bugetat pentru anul acesta venituri în creştere din poliţe de viaţă, asigurare a locuinţelor şi de călătorie, în paralel cu o reducere a expunerii pe segmentul auto.

"Vom lua în continuare măsuri pentru limitarea ponderii asigurărilor auto şi dezvoltarea altor linii de asigurare. În 2011 vom continua să dezvoltăm asigurările de viaţă, dar vom susţine şi alte linii de business cu potenţial ridicat: asigurări de locuinţe, de asistenţă turistică şi asigurări corporate", a declarat Marie Kovarova, CEO al Generali Asigurări.

Compania şi-a bugetat pentru anul acesta subscrieri de 441,5 milioane lei (105 mil. euro), din care 93,5 milioane lei din asigurări de viaţă, ceea ce înseamnă doar o creştere uşoară comparativ cu afacerile de 440 milioane lei din 2010. Piaţa de asigurări s-ar putea contracta cu două cifre în 2011, potrivit estimărilor din piaţă, după un declin de peste 5% anul trecut.

Afacerile Generali s-au redus cu 13% anul trecut, la 440 mil. lei (105 mil. euro), în principal din cauza reducerii activităţii pe segmentul asigurărilor

auto. Veniturile din asigurări generale s-au redus cu 17%, în timp ce subscrierile din poliţe de viaţă au crescut cu 8% şi au ajuns la 91 mil. lei (21,6 mil. euro).

Avansul pe segmentul asigurărilor de viaţă s-a datorat creşterii veniturilor din poliţe unit-linked (asigurări de viaţă cu componentă de economisire), care au crescut cu 19% faţă de 2009. Generali a preluat anul trecut şi portofoliul de asigurări de viaţă al Ardaf, companie controlată de grupul Generali PPF.

"Suntem mulţumiţi de performanţa obţinută pe segmentul de asigurări de viaţă, care se situează peste media pieţei", a comentat Kovarova. La nivelul pieţei, primele brute din asigurări de viaţă au crescut cu 2,3% şi au ajuns la aproape 1,67 miliarde lei (395 mil. lei), după ce în 2009 se înregistrase o scădere de două cifre. Pe asigurări generale, compania a subscris în 2010 prime de 349 milioane lei, reprezentând o scădere de 17% faţă de anul anterior.

Diminuarea afacerilor este pusă de oficialii companiei pe seama scăderii pieţei auto şi a leasingului, dar şi a scăderii veniturilor populaţiei. Liniile de business care au înregistrat creşteri anul trecut au fost asigurările de credite şi garanţii, asistenţă turistică, răspundere civilă profesională şi property.

Generali va fuziona în a doua jumătate a acestui an cu Ardaf, compania nou-creată urmând să devină unul din primii cinci asigurători din piaţă. Ardaf a subscris anul trecut prime de aproape 220 de milioane de lei, iar luate împreună afacerile celor două companii depăşesc veniturile BCR Asigurări, compania aflată pe locul cinci în piaţă la sfârşitul anului trecut.

Generali şi Ardaf vor continua să vândă produse în condiţii normale, iar după fuziune Generali România va prelua toate obligaţiile celor două companii faţă de clienţi. Brandurile Ardaf şi Generali vor fi însă păstrate, la fel şi reţelele teritoriale ale celor doi asigurători, au declarat oficialii grupului.