Nume de cod: "Barracuda" - cum vânează BCR cotă de piaţă pe corporate banking

Autor: Razvan Voican 30.03.2011

BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă, a lansat anul trecut proiectul strategic de creştere pe corporate banking denumit "Iniţiativa Barracuda". Acesta a avut drept ţintă identificarea şi atragerea de noi clienţi de top care îşi desfăşurau activitatea prin alte bănci, având o expunere sau operaţiuni reduse prin BCR. Austriacul Wolfgang Schoiswohl, care conduce divizia de clienţi companii de peste doi ani, este arhitectul acestei strategii agresive prin care BCR a reuşit să convingă companii mari din mai toate industriile să lucreze pe unul sau mai multe produse şi servicii. De asemenea, el a întărit echipa de corporate banking, aducând la BCR oameni cu expertiză şi cu conexiuni valoroase în zona marilor corporaţii.

Astfel, echipa de corporate banking s-a concentrat pe îmbunătăţirea relaţiilor client-bancă, pe abordări centrate pe client.

Cota de piaţă a BCR la creditarea corporate a crescut anul trecut de la 23,9%, în 2009, la peste 25%. Soldul creditelor a urcat pentru al doilea an la rând cu 15%, în pofida crizei.