Hyundai devine liderul mărcilor asiatice la avansul vânzărilor din SUA

Autor: Radu Racu 02.04.2011

Hyundai Motor, cel mai mare constructor de automobile din Coreea de Sud, a raportat o creştere de 32% a vânzărilor către piaţa din SUA, după ce catastrofele naturale care au lovit Japonia au afectat exporturile producătorilor niponi, scrie Bloomberg.

Toyota, cel mai mare constructor din lume şi liderul în topul preferinţelor americane pentru mărcile străine, a vândut cu 5,7% mai puţin în luna martie, în timp ce toţi ceilalţi concurenţi asiatici au înregistrat creşteri. Nissan a anunţat un avans de 27% iar Honda o creştere de 23%.

"Hyundai se pliază perfect pe ce cere piaţa americană în materie de preţ şi aspecte tehnice. Vânzările vor rămâne pe un trend puternic şi în luna aprilie. Adevarata problemă va fi capacitatea de a asigura comenzile, având în vedere situaţia din Japonia", a declarat Jack Nerad, analist al pieţei auto, la o firmă de consultanţă din California.

Cererea pentru automobile noi a continuat să crească în SUA pentru a şaptea lună consecutiv, în condiţiile în care rata şomajului a scăzut iar angajatorii continuă să înfiinţeze noi locuri de muncă.