Acer schimbă strategia: Nu mai vor sa fie lideri pe piaţa de laptopuri, ci pe piaţa de tablete

Autor: Ştefan Vrabie 04.04.2011

Gianfranco Lanci, fostul director executiv la Acer, a vrut să facă din companie cel mai mare producător mondial de laptopuri, încercând să depăşească în vânzări pe rivalul său Hewlett-Packard, dar odată cu plecarea lui noua ţintă a companiei taiwaneze este să aibă un business apropiat de cel al Apple sau HTC, scrie agenţia de presă Bloomberg.

Lanci şi-a dat demisia după ce a avut un conflict cu membrii consiliului asupra strategiei de viitor a companiei. Compania plănuieşte să numească un nou preşedinte luna aceasta şi să îşi schimbe strategia prin încercarea de a deveni lider pe piaţa smartphone-urilor şi a tabletelor. Odată ce laptop-urile convenţionale pierd teren în faţa noilor generaţii de dispozitive precum computerele portabile cu ecrane tactile, companii ca Acer trebuie să se concentreze mai mult pe dezvoltarea de tablete pentru a-şi îmbunătăţi profitul, spun analiştii de la Gartner, firmă de cercetare.

Apple, producătorul iPad, iPhone şi computerului iMac, a avut o marjă de profit de 21,5% în anul fiscal trecut, conform datelor oferite de Bloomberg. Acer a avut doar 2,3 procente. "Există un consens bun între membrii consiliului de administraţie, care cred că tableta este drumul care trebuie urmat", a spus Tu Che-min, directorul financiar al Acer.

Demisia lui Lanci vine la mai puţin de o săptămână după ce compania a scăzut estimările de vânzări, fapt ce a dus la o scădere de 18% pe bursă pe o perioadă de patru zile. Analiştii de la zece agenţii de brokeraj, inclusiv Daiwa Securities Group şi Goldman Sachs Group, au redus ratingul de investiţii la Acer încă din 25 martie, pe premiza câştigurilor scăzute ale firmei. "Compania a rămas în urmă cu noile produse, cum ar fi tabletele şi alte dispozitive wireless precum smartphone-urile", a declarat Vincent Chen, analist la Yuanta Securities.