Câte milioane de euro vrea Ministerul Transporturilor să le ceară constructorilor de autostrăzi

Autor: Ionuţ MORARIU 08.04.2011

Întârzieri de proiectare, întârzieri în obţinerea autorizaţiei de construire sau avansuri nejustificate. Sunt doar câteva dintre motivele pentru care Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi din România (CNADNR) cere constructorilor de pe piaţa locală penalităţi impresionante.

Colas SA se numără printre companiile cărora autorităţile le impută cele mai mari sume de bani. Pentru oprirea lucrărilor de către Inspectoratul de Stat în Construcţii pe tronsonul Cernavodă-Medgidia al Autostrăzii Soarelui, CNADNR solicită penalităţi de 13.200.000 de lei (circa 3,1 milioane de euro), potrivit datelor furnizate de companie la solicitarea gândul. Ministerul solicită aceluiaşi constructor încă 6.403.290 de lei (aproximativ 1,5 milioane de euro) pentru neîndeplinirea obligaţiilor de expropriere în cazul aceluiaşi proiect.

Penalităţi şi mai mari, de 15.950.000 de lei (3,8 milioane de euro) şi de 31.700.000 de lei (7,5 milioane de euro), cere statul român francezilor de la Colas pentru întârzierea proiectării variantei alternative, respectiv pentru întârziere în obţinerea autorizaţiei de construire în cazul tronsonului de autostradă dintre Cernavodă şi Medgidia. Citiţi mai mult despre câte milioane de euro vrea Ministerul Transporturilor să le ceară constructorilor de autostrăzi pe www.gandul.info