Vehiculele comerciale au ajuns să susţină creşterea pieţei auto în primul trimestru

Autor: Bogdan Alecu 12.04.2011

Vânzările de vehicule comerciale au atenuat căderea pieţei auto în martie, în lipsa unui program "Rabla" care să susţină piaţa.

Luna trecută s-au înmatriculat aproape 1.100 de vehicule comerciale, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere a Vehiculelor, mai mult decât dublu faţă de perioada similară a anului trecut. Spre comparaţie, luna trecută s-au înmatriculat aproape 3.800 de autoturisme, în scădere cu 6% faţă de perioada similară a anului trecut.

"Piaţa vehiculelor noi s-a situat în martie la un nivel comparabil cu cel din perioada similară a anului trecut. Acest lucru a fost posibil în principal ca urmare a dinamismului vânzărilor de vehicule utilitare. Evoluţia pieţei acestora a compensat scăderea livrărilor de autoturisme către persoanele fizice, scădere explicată prin fenomenul de aşteptare legat de începera programului REMAT", a spus Fabrice Cambolive, administratorul unic al Renault Nissan România.

La nivelul lunii martie a anului trecut vânzările de autovehicule au atins 10.400 de unităţi, din care 9.400 au reprezentat vânzările de autoturisme, în condiţiile în care martie a fost anul trecut prima lună completă a programului "Rabla" 2010. Astfel, în condiţiile în care la nivelul lunii februarie s-au vândut 4.200 de autoturisme şi aproape 1.000 de vehicule comerciale, piaţa utilitarelor ar fi trebuit să înregistreze cel puţin o dublare faţă de luna anterioară pentru a alături de o creştere înregistrată pe segmentul de turisme să se apropie de rezultatul pieţei întregistrat anul trecut.

La nivelul primelor două luni ale acestui an vânzările de utilitare au accelerat cu peste 50 de procente faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 2.000 de unităţi, creştere care urmăreşte îndeaproape evoluţia exporturilor. De la începutul anului majoritatea companiilor de transport anunţă extinderea portofoliilor de clienţi şi un volum tot mai mare de marfă transportată, după ce în 2009 aceştia au returnat companiilor de leasing un volum record de camioane.

Companii precum Dunca Expediţii, Lazăr Transport sau Dumagas sau Edy Spedition, cei mai mari jucători de pe piaţa transporturilor de marfă, au anunţat în primele luni ale anului atât creşterea portofoliului de clienţi, cât şi noi achiziţii de camioane care fie extind, fie reîn­noiesc flota actuală.