Pavăl vrea să facă 400 milioane de euro cu reţeaua Dedeman

Autor: Cristi Moga 14.04.2011

Compania de bricolaj Dedeman, controlată de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl din Bacău, îşi propune pentru acest an creşterea veniturilor cu circa 10%, până la aproape 400 mil. euro, pe fondul extinderii reţelei cu 4-5 magazine în acest an.

Dedeman a deschis ieri la Drobeta Turnu-Severin cel de-al 23-lea magazin de pe piaţa locală şi al doilea din acest an, o investiţie de 10 milioane de euro pentru o unitate cu o suprafaţă construită de 11.800 de metri pătraţi.

Primul magazin Dedeman deschis în acest an a fost cel din Cluj, în care compania a investit 16 milioane de euro.

"Cele două centre comerciale deschid seria de investiţii pen­tru acest an, investiţii înscrise în strategia de creştere a ci­frei de afaceri cu 10% faţă de anul trecut", au anunţat repre­zentanţii Dedeman. În 2010 Dedeman a devenit liderul pieţei de bricolaj, după ce a realizat venituri de 360 de milioane de euro, în creştere cu 42%.

Compania este singurul jucător din piaţa de bricolaj care a anunţat o campanie agresivă de extindere şi pentru acest an, următoarea deschidere fiind programată în decurs de câteva luni. "Finalizarea investiţiei de la Severin nu înseamnă şi finalizarea programului de extindere din acest an, care face parte din strategia de a acoperi geografic toată ţara în următorii ani. Această extindere va continua cu deschiderea, în mijlocul verii, a unui magazin în Baia Mare", spune Dragoş Pavăl, preşedinte şi acţionar al companiei.

Până în 2015 compania ar putea ajunge la 40 de magazine, acoperind astfel cea mai mare parte a judeţelor din România.

Cea mai mare reţea de bricolaj este în momentul de faţă de­ţinută de grupul german Praktiker, care operează 27 de ma­gazine, dar care nu a anunţat planuri de investiţii în ma­ga­zine noi în acest an.

Cu vânzări de 193 mil. euro anul trecut, Prak­tiker ocupă a doua poziţie pe piaţă, în funcţie de cifra de afa­ceri. Locul trei este disputat de francezii de la Bricostore şi aus­triecii de la BauMax, care au 15, respectiv 14 magazine de bri­colaj şi au avut anul trecut vânzări de circa 140 mil. euro fiecare.