BRD are peste 15.000 de carduri contactless

Autor: Liviu Chiru 18.04.2011

BRD, a doua bancă locală după active, a emis din toamna trecută şi până acum peste 15.000 de instrumente de carduri care permit plăţi rapide de mică valoare, fără să fie necesară trecerea prin cititorul POS şi tastarea codului PIN.

Instrumentele de plăţi fără contact (contactless) vin sub o formă neobişnuită - fie "sticker", care poate fi lipit spre exemplu pe spatele telefonului mobil, fie breloc pentru chei. Plăţile de mică valoare pot fi făcute la POS-uri speciale, care înglobează tehnologia contactless, prin simpla apropiere.

"Avem peste 15.000 de stickere şi, cu toate că nu ne aşteptam la o asemenea evoluţie, câteva mii de brelocuri", spune Dana Demetrian, directorul polului administrativ al reţelei BRD. Ea este cea care a iniţiat proiectul plăţilor contactless la BRD.

Banca a instalat pâ­nă în prezent ceva mai mult de 1.000 de POS-uri care permit plăţi contactless, la parteneri precum reţeaua de magazine Mic.ro, hipermarketurile Carrefour sau lanţurile de restaurante Pizza Hut ori KFC. De asemenea, BRD a instalat astfel de POS-uri şi la turnicheţii de la intrările în staţiile de metrou din Bucureşti, acesta fiind de altfel proiectul pilot prin care au fost testate cardurile contactless.

"Este clar că dacă nu dezvolţi infrastructura de acceptare, degeaba ai carduri contactless. Dar odată ce am lărgit reţeaua de acceptare, vedem şi o cerere mare pentru carduri contactless, cu toate că nu am făcut eforturi deosebite pentru promovarea lor", spune Demetrian.

Acces contactless pe Dinamo

BRD a lansat ieri oficial un card de debit care înglobează tehnologia contactless, emis în parteneriat cu clubul de fotbal Dinamo. Pe lângă plăţile uzuale, cardul poate fi folosit şi pentru accesul pe stadionul Dinamo din Bucureşti, clienţii putând să opteze dacă doresc să aibă instalate funcţii de tip abonament pentru meciuri sau portofel electronic, ceea ce înseamnă o funcţie similară cu cea a biletelor la meci emise în formă letrică. Cardurile sunt ilustrate cu poze ale jucătorilor, iar cele cu funcţie de abonament vor avea înscrisă şi poza posesorului.