Profitul Unirea Shopping Center s-a înjumătăţit anul trecut

Autor: Andrei Chirileasa 18.04.2011

Compania Unirea Shopping Center (SCDM), controlată de familia omului de afaceri Dan Adamescu, care deţine centrul comercial cu acelaşi nume din centrul Bucureştiului şi un centru comercial în Braşov, a raportat pentru anul trecut o scădere a cifrei de afaceri cu 11,6%, la 86,4 mi­lioane de lei (20,3 mil. euro), potrivit raportului anual publicat pe site-ul companiei, care a fost aprobat vineri de acţionari.

Profitul net al companiei a scăzut cu 50% faţă de 2009, la 6 milioane de lei (1,4 mil. euro). Câştigul raportat este cu 63% mai mic decât cel prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli pe 2010, de 16 mil. lei, deşi afacerile au fost cu 1% peste nivelul bugetat.

Nerealizarea profitului bugetat a fost determinată de creşterea chel­tuielilor de exploatare, la 51,6 mi­lioane de lei, cu 58% peste nivelul bugetat.

În raportul companiei se arată că printre factorii care au influenţat re­zultatul se numără crearea de pro­vizioane pentru clienţi incerţi în sumă de 3,8 mil. lei, de dife­ren­ţe de curs negative de 1,1 mil. lei şi de chel­tuieli de reparaţii şi întreţinere mai mari cu 0,9% deter­minate de re­paraţiile nece­sare în ur­ma strică­ciunilor pro­vocate în timpul iernii 2009-2010.

Compania a înre­gis­trat cheltuieli de mar­keting şi publi­ci­ta­te cu 1,2 milioane de lei mai mari decât ce­le pre­văzute în bu­get şi chel­tuieli cu terţii (le­ga­te de pro­iecte şi ser­vicii pentru dez­vol­ta­rea activităţii şi atra­ge­rea de clienţi noi) mai mari cu 3 mi­l.lei.

Pe de altă parte, scăderea vân­zărilor faţă de 2009 este explicată de conducerea companiei prin închiderea mai multor magazine din aripa Călă­raşi a centrului comercial din Bu­cureşti, pe fondul crizei, acordarea de reduceri la chiria magazinelor din centrul comer­cial din Braşov, pe fondul scăderii vânzărilor, dar şi de perioadele mai mari de amenajare necesare deschiderii magazinelor din grupul Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius), H&M şi New Yorker.

Veniturile din închirieri au fost anul trecut de 75,7 milioane de lei (17,7 mil. euro), reprezentând 88% din cifra de afaceri. Centrul comercial din Bu­cureşti a generat venituri din chirii de 62,6 milioane de lei (14,7 mil. euro), în con­diţiile în care supra­faţa închiriată este de 39.000 de metri pătraţi, iar chiria medie, de 32 de euro/mp.

Centrul comercial din Braşov a generat ve­nituri din chirii de 13 mi­lioane de lei (3,05 mil. euro), cu o chirie me­die de 19 euro/mp şi aproa­pe 14.000 de metri pă­traţi închiriaţi.

Valoarea princi­pa­le­lor active ale compa­niei (centrul comercial din Bucureşti şi terenul aferent, parcarea supra­etajată şi cen­trul comer­cial din Braşov cu terenul aferent) a fost reevaluată la finele anului trecut în scă­dere cu 43 de milioane de lei

(10 mil. euro), la 442,8 de milioane de lei (104 mil. euro).

Activele totale ale companiei erau evaluate la finele anului trecut la 541 mil. lei, în timp ce datoriile totale se ridicau la 108 mil. lei, potrivit bilanţului companiei.

Pe Bursă Unirea Shopping Center este evaluată la 241 mil. lei (56,5 mil. euro), ultimul preţ de tranzacţionare fiind de 81 lei/acţiune.

Reprezentanţii companiei nu au pu­tut fi contactaţi ieri pentru comentarii.