Profitul Unirea Shopping Center s-a înjumătăţit anul trecut
Compania Unirea Shopping Center (SCDM), controlată de familia omului de afaceri Dan Adamescu, care deţine centrul comercial cu acelaşi nume din centrul Bucureştiului şi un centru comercial în Braşov, a raportat pentru anul trecut o scădere a cifrei de afaceri cu 11,6%, la 86,4 milioane de lei (20,3 mil. euro), potrivit raportului anual publicat pe site-ul companiei, care a fost aprobat vineri de acţionari.
Profitul net al companiei a scăzut cu 50% faţă de 2009, la 6 milioane de lei (1,4 mil. euro). Câştigul raportat este cu 63% mai mic decât cel prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli pe 2010, de 16 mil. lei, deşi afacerile au fost cu 1% peste nivelul bugetat.
Nerealizarea profitului bugetat a fost determinată de creşterea cheltuielilor de exploatare, la 51,6 milioane de lei, cu 58% peste nivelul bugetat.
În raportul companiei se arată că printre factorii care au influenţat rezultatul se numără crearea de provizioane pentru clienţi incerţi în sumă de 3,8 mil. lei, de diferenţe de curs negative de 1,1 mil. lei şi de cheltuieli de reparaţii şi întreţinere mai mari cu 0,9% determinate de reparaţiile necesare în urma stricăciunilor provocate în timpul iernii 2009-2010.
Compania a înregistrat cheltuieli de marketing şi publicitate cu 1,2 milioane de lei mai mari decât cele prevăzute în buget şi cheltuieli cu terţii (legate de proiecte şi servicii pentru dezvoltarea activităţii şi atragerea de clienţi noi) mai mari cu 3 mil.lei.
Pe de altă parte, scăderea vânzărilor faţă de 2009 este explicată de conducerea companiei prin închiderea mai multor magazine din aripa Călăraşi a centrului comercial din Bucureşti, pe fondul crizei, acordarea de reduceri la chiria magazinelor din centrul comercial din Braşov, pe fondul scăderii vânzărilor, dar şi de perioadele mai mari de amenajare necesare deschiderii magazinelor din grupul Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius), H&M şi New Yorker.
Veniturile din închirieri au fost anul trecut de 75,7 milioane de lei (17,7 mil. euro), reprezentând 88% din cifra de afaceri. Centrul comercial din Bucureşti a generat venituri din chirii de 62,6 milioane de lei (14,7 mil. euro), în condiţiile în care suprafaţa închiriată este de 39.000 de metri pătraţi, iar chiria medie, de 32 de euro/mp.
Centrul comercial din Braşov a generat venituri din chirii de 13 milioane de lei (3,05 mil. euro), cu o chirie medie de 19 euro/mp şi aproape 14.000 de metri pătraţi închiriaţi.
Valoarea principalelor active ale companiei (centrul comercial din Bucureşti şi terenul aferent, parcarea supraetajată şi centrul comercial din Braşov cu terenul aferent) a fost reevaluată la finele anului trecut în scădere cu 43 de milioane de lei
(10 mil. euro), la 442,8 de milioane de lei (104 mil. euro).
Activele totale ale companiei erau evaluate la finele anului trecut la 541 mil. lei, în timp ce datoriile totale se ridicau la 108 mil. lei, potrivit bilanţului companiei.
Pe Bursă Unirea Shopping Center este evaluată la 241 mil. lei (56,5 mil. euro), ultimul preţ de tranzacţionare fiind de 81 lei/acţiune.
Reprezentanţii companiei nu au putut fi contactaţi ieri pentru comentarii.