Vânzările Profi s-au majorat cu 25% înainte de Paşte

Autor: Cristina Rosca 20.04.2011

Retailerul Profi, controlat de fondul de investiţii Enterprise Investors, care activează pe segmentul discounterilor, a simţit o creştere atât a numărului de clienţi, cât şi a vânzărilor în ultimul weekend înainte de Paşte comparativ cu perioada similară a anului trecut.

"În perioada aceasta numărul clienţilor a înregistrat o creş­tere de aproximativ 20% faţă de perioada similară a anu­lui trecut. Vânzările în termeni comparabili au crescut de ase­menea cu aproximativ 25% faţă de acelaşi weekend din 2010", spune Gabriel Pâslaru, reprezentant PR în cadrul Profi.
O creştere mai importantă a vânzărilor comparativ cu cea a numărului de clienţi indică faptul că a crescut şi coşul mediu. Consumul a continuat să scadă şi în primele două luni ale anului cu peste 5%, continuând astfel tendinţa negativă din ultimii doi ani.
Afacerile din comerţul cu produse alimentare, băuturi şi tutun s-au redus însă cu mai puţin decât anul trecut, când declinul era de aproape 10% în primele două luni din an faţă de aceeaşi perioadă din 2009, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Reprezentanţii Profi spun însă că deşi a crescut numărul de clienţi, aceştia cumpără în principal alimente de bază, fapt ce sugerează că situaţia economică încă îşi pune amprenta asupra consumului. "Cele mai vândute articole ca volume rămân alimentele de primă necesitate precum uleiul, zahărul, făina, dar şi cartofii sau laptele", spune Pâslaru.
Profi, al treilea discounter de pe piaţa locală după numărul de magazine, după Penny Market (111) şi Plus (106), deţine 88 de unităţi în 58 de localităţi din România. Pe piaţa discounterilor din România, estimată la 1,8 mld. euro anul trecut, există cinci jucători, Penny Market, Profi, Minimax Discount, Plus şi Kaufland.
Profi a obţinut în 2009 afaceri de 115 milioane de euro, iar anul trecut cifra de afaceri a cunoscut o evoluţie pozitivă în termeni comparabili, potrivit reprezentanţilor Profi.