Vânzările Profi s-au majorat cu 25% înainte de Paşte
Autor:
Cristina Rosca
20.04.2011
Retailerul Profi, controlat de fondul de investiţii Enterprise
Investors, care activează pe segmentul discounterilor, a simţit o
creştere atât a numărului de clienţi, cât şi a vânzărilor în
ultimul weekend înainte de Paşte comparativ cu perioada similară a
anului trecut.
"În perioada aceasta numărul clienţilor a înregistrat o creştere
de aproximativ 20% faţă de perioada similară a anului trecut.
Vânzările în termeni comparabili au crescut de asemenea cu
aproximativ 25% faţă de acelaşi weekend din 2010", spune Gabriel
Pâslaru, reprezentant PR în cadrul Profi.
O creştere mai importantă a vânzărilor comparativ cu cea a
numărului de clienţi indică faptul că a crescut şi coşul mediu.
Consumul a continuat să scadă şi în primele două luni ale anului cu
peste 5%, continuând astfel tendinţa negativă din ultimii doi ani.
Afacerile din comerţul cu produse alimentare, băuturi şi tutun s-au
redus însă cu mai puţin decât anul trecut, când declinul era de
aproape 10% în primele două luni din an faţă de aceeaşi perioadă
din 2009, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de
Statistică (INS).
Reprezentanţii Profi spun însă că deşi a crescut numărul de
clienţi, aceştia cumpără în principal alimente de bază, fapt ce
sugerează că situaţia economică încă îşi pune amprenta asupra
consumului. "Cele mai vândute articole ca volume rămân alimentele
de primă necesitate precum uleiul, zahărul, făina, dar şi cartofii
sau laptele", spune Pâslaru.
Profi, al treilea discounter de pe piaţa locală după numărul de
magazine, după Penny Market (111) şi Plus (106), deţine 88 de
unităţi în 58 de localităţi din România. Pe piaţa discounterilor
din România, estimată la 1,8 mld. euro anul trecut, există cinci
jucători, Penny Market, Profi, Minimax Discount, Plus şi Kaufland.
Profi a obţinut în 2009 afaceri de 115 milioane de euro, iar anul
trecut cifra de afaceri a cunoscut o evoluţie pozitivă în termeni
comparabili, potrivit reprezentanţilor Profi.