Noul termen de finalizare pentru autostrada Cernavodă-Medgidia: 2012
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimează că finalizarea tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia (19,25 km) va costa între 500 şi 700 de milioane de lei (120-170 milioane de euro), fără TVA, potrivit unui anunţ de intenţie publicat pe e-licitatie.ro.
Cu toate acestea, există şanse destul de mici ca lucrările să înceapă chiar de anul acesta. "E foarte târziu. Rezilierea contractului are şi o serie de repercusiuni asupra procesului de construcţie în sine. Probabil lucrările vor fi reluate la anul, având în vedere faptul că respectivul tronson va fi scos la licitaţie din nou, va urma şi o perioadă de contestaţii, astfel că sezonul de construcţii 2011 pentru această autostradă s-a dus. Costurile sunt mari dacă privim lucrurile din perspectiva timpului pierdut", a declarat Răzvan-Niculescu Aron, prim-vicepreşedinte al Patronatului Societăţilor din Construcţii.
Finanţarea autostrăzii Cernavodă-Medgidia va fi asigurată de la Banca Europeană de Investiţii, din fonduri comunitare nerambursabile şi de la bugetul de stat.
Colas a primit în noiembrie 2008 contractul pentru tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia, în valoare de 634 milioane lei (172 milioane de euro), fără TVA, din care a încasat 97 milioane de lei, inclusiv TVA.
Boagiu a spus că a reziliat contractul cu firma franceză deoarece aceasta a cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 mil. euro, ca urmare a modificării traseului pe o distanţă de 14 km, nefinalizarea proiectului tehnic pentru acest tronson, prelungirea termenului final cu doi ani, până în 2013, şi începerea construcţiei pe o distanţă de 5,5 km cu un an întârziere, respectiv în vara anului 2010.
Ca reacţie la anunţul ministrului privind rezilierea contractului, Colas a susţinut că a primit autorizaţiile şi terenurile doar pentru construcţia a 6 kilometri din tronsonul Cernavodă-Medgidia, aşteptând decizia oficială pentru restul de 14 kilometri.
La începutul săptămânii, Transporturile au reziliat şi contractul pentru tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei - Ploieşti (42,5 kilometri), realizat de firmele a trei oameni de afaceri români, supranumiţi "regi ai asfaltului": Spedition UMB, Tehnostrade (ambele controlate de Dorinel Umbrărescu), PA&CO International (Costel Căşuneanu) şi Euroconstruct Trading '98 (Dan Besciu). Motivul rezilierii a fost abandonarea lucrărilor pe un tronsons de 2 kilometri, dar şi faptul că firmele ar fi cerut plăţi suplimentare.
Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti a stârnit de-a lungul timpului o serie de controverse, pornind de la întârzierea lucrărilor şi până la suplimentarea cu 25% a proiectului, până la circa 242 milioane de euro fără TVA. Constructorii ar fi cerut şi acum majorarea preţului din contract cu încă 47%, potrivit Ancăi Boagiu.