Cum s-au schimbat obiceiurile de consum ale românilor după venirea crizei

Autor: Ioana Mihai 22.04.2011

Bauturile alcoolice au fost primele eliminate din cosurile de cumparaturi in ultima perioada, aproape jumatate dintre cumparatori (48%) declarand, in cadrul unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Nielsen, ca au renuntat la aceste produse din pricina crizei.

78 de litri pe cap de locuitor este media de consum a berii din 2010, cantitate cu 16 litri mai mica decat in urma cu trei ani. Consumul de bere a scazut abrupt, dar Constantin Bratu, directorul general al aociatiei Berarii Romaniei, spune ca nu crede ca acest nivel este normal si mai potrivit este cel din 2008. In aceasta industrie, cel mai important rol il joaca puterea de cumparare, urmata de vreme si traditii de consum. "Cand toti acesti factori vor fi favorabili, cu siguranta ca berea se va vinde mai bine", spune Bratu.

Bunurile de larg consum - de la paine si lapte pana la produse de igiena - sunt cele care au avut cel mai putin de suferit pe parcursul ultimilor doi ani. Chiar si asa insa, cu aceeasi bani pot cumpara mai putine lucruri. "Romanii nu fac prea mare rabat cand cheltuiesc pentru a pune pe masa", spune Bogdana Baltasiu, client service manager, divizia customer research in cadrul Nielsen. Citiţi mai mult despre cum s-au schimbat obiceiurile de consum ale românilor pe www.businessmagazin.ro