Pentru că nu îşi găsesc job, mulţi tineri îşi deschid afaceri
Tinerii au fost printre cei mai afectaţi de criza economică din
ultimii ani, şomajul în rândul acestora fiind foarte mare atât în
ţările dezvoltate, cât şi în cele emergente. Astfel, tot mai mulţi
dintre aceştia au ales să îşi deschidă propria afacere decât să îşi
caute cu lunile un loc de muncă, scrie BBC News.
Aproximativ 13% din persoanele cu vârsta sub 24 de ani nu aveau un
loc de muncă în anul 2010, potrivit studiilor Organizaţiei
Internaţionale a Muncii, lipsa oportunităţilor de angajare fiind
unul din principalele motive care au stat la baza revoltelor din
Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, unde un sfert din tineri nu
au un loc de muncă.
"Multe din persoanele tinere cu care lucrez au observat că până
şi lumea corporaţiilor este nesigură, iar câteva dintre băncile
cele mai mari au căzut. În consecinţă, s-au gândit să-şi deschidă
propria afacere, mai puţin riscantă şi mai atractivă", spune Jared
O'Toole, 25 ani, fondator al unei reţele de tineri antreprenori din
SUA.
Aproximativ 120 de milioane de persoane din lume, cu vârste
cuprinse între 18 şi 34 de ani, sunt pe cale de a-şi deschide
propria afacere, iar alte 300 de milioane au deja o afacere pe cont
propriu, potrivit datelor firmei de cercetare Global
Entrepreneurship Monitor (GEM).
Printre aceştia, mulţi s-au inspirat din poveştile de succes ale
unor tineri antreprenori precum fondatorii Google şi Facebook,
astfel încât există o dorinţă puternică în rândul persoanelor
tinere pentru a-şi transforma pasiunea în afacere. "Creşterea
interesului pentru antreprenoriat a devenit un mod de viaţă", mai
spune O'Toole.
"Oamenii vor să lucreze mult făcând ceva ce iubesc. Ieşirea din
rutina programului de opt ore este o dorinţă comună despre care
auzim în ultimul timp", mai spune el.
Şi tinerii chinezi se înscriu în curent, deoarece par să rescrie
viziunea tradiţională asupra succesului.
În ciuda performanţei pe care China o înregistrează ca economie
emergentă, jumătate dintre absolvenţi întâmpină dificultăţi în
găsirea unui loc de muncă în primul an de după studii. În
consecinţă, în timp ce mulţi studenţi care au terminat profiluri
tehnologice deschid afaceri legate de profilul lor de studii, alţii
deschid afaceri mici precum cafenele, magazine de cartier şi firme
prin care pot vinde obiecte de artizanat.