Pentru că nu îşi găsesc job, mulţi tineri îşi deschid afaceri

Autor: Livadariu Andreea 25.04.2011

Tinerii au fost printre cei mai afectaţi de criza economică din ultimii ani, şomajul în rândul acestora fiind foarte mare atât în ţările dezvoltate, cât şi în cele emergente. Astfel, tot mai mulţi dintre aceştia au ales să îşi deschidă propria afacere decât să îşi caute cu lunile un loc de muncă, scrie BBC News.

Aproximativ 13% din persoanele cu vârsta sub 24 de ani nu aveau un loc de muncă în anul 2010, potrivit studiilor Or­ga­ni­zaţiei Internaţionale a Mun­cii, lipsa oportunităţilor de anga­jare fiind unul din prin­ci­palele motive care au stat la ba­za revoltelor din Orientul Mijlo­ciu şi Africa de Nord, unde un sfert din tineri nu au un loc de muncă.

"Multe din persoanele ti­ne­re cu care lucrez au observat că până şi lumea corporaţiilor este nesigură, iar câteva dintre băncile cele mai mari au căzut. În consecinţă, s-au gândit să-şi deschidă propria afacere, mai puţin riscantă şi mai atractivă", spune Jared O'Toole, 25 ani, fondator al unei reţele de tineri antreprenori din SUA.

Aproximativ 120 de mi­lioa­ne de persoane din lume, cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani, sunt pe cale de a-şi des­chide propria afacere, iar alte 300 de milioane au deja o afacere pe cont propriu, potri­vit datelor firmei de cercetare Global Entrepreneurship Monitor (GEM).

Printre aceştia, mulţi s-au inspirat din poveştile de succes ale unor tineri antreprenori precum fondatorii Google şi Facebook, astfel încât există o dorinţă puternică în rândul persoanelor tinere pentru a-şi transforma pasiunea în afacere. "Creşterea interesului pentru antreprenoriat a de­venit un mod de viaţă", mai spune O'Toole.

"Oamenii vor să lucreze mult făcând ceva ce iubesc. Ieşirea din rutina programului de opt ore este o dorinţă comună despre care auzim în ultimul timp", mai spune el.
Şi tinerii chinezi se înscriu în curent, deoarece par să rescrie viziunea tradiţională asupra succesului.

În ciuda performanţei pe care China o înregistrează ca economie emergentă, jumătate dintre absolvenţi întâmpină dificultăţi în găsirea unui loc de muncă în primul an de după studii. În consecinţă, în timp ce mulţi studenţi care au terminat profiluri tehnologice deschid afaceri legate de profilul lor de studii, alţii deschid afaceri mici precum cafenele, magazine de cartier şi firme prin care pot vinde obiecte de artizanat.