Reţeta profitului pentru dozele de suc şi bere vine acum din Africa: Nu am refuzat niciun client, indiferent de ţară. GALERIE FOTO

Autor: Mirabela Tiron 25.04.2011

Aproape 3 milioane de doze metalice pentru bere şi suc sunt produse zilnic în fabrica de ambalaje de aluminiu Can-Pack din Capitală, singura unitate din ţară care asigură ambalajele metalice pentru marii producători de suc şi de bere.

Aproape 60% din aceste doze metalice sunt li­vra­te pe piaţa românească, restul fiind exportate. Cutiile sunt transportate către producători de bere ca Hei­neken, SABMiller, Bergenbier sau Tuborg Ro­mâ­nia, dar şi către Coca-Cola şi Pepsi Co. În final dozele ajung pe rafturile supermar­ke­tu­rilor, dar şi în restaurante sau baruri. Informaţiile legate de câte cutii metalice ajung la fiecare producător sunt con­fidenţiale. Nici costul de producţie al unei doze me­talice nu poate fi dezvăluit de către oficialii fabricii.

Cum ponderea vânzărilor de bere la doze este încă redusă pe piaţa locală, doar 16% faţă de 55% în Polonia, fabrica de ambalaje metalice din Bucureşti şi-a găsit clienţi în străinătate.

"În trimestrul unu al acestui an am produs 200 de milioane de doze metalice, faţă de 80 de milioane de doze cât am avut în primele trei luni ale anului trecut. Am reuşit să producem mai multe doze prin creşterea exporturilor în Africa şi Orientul Mijlociu", a declarat Cristian Cornea, directorul general al fa­bricii de ambalaje metalice Can-Pack din Bu­cureşti.

Filiala locală a grupului polonez Can-Pack a obţinut în primele trei luni ale anului o cifră de afaceri de 14,5 mil. euro, mai mare cu 70,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În 2010, compania a raportat afaceri de 53 mil. euro, în creştere cu 32% faţă de nivelul înregistrat în anul anterior, la un număr de 160 de angajaţi.

Cum se fabrică o cutie de cola. 160 de români produc 750 de milioane de doze de aluminiu pe an pentru bere şi sucuri

"Ponderea exporturilor a crescut de la 26% din totalul dozelor produse la aproape 40% în primele trei luni ale anului acesta. Am făcut eforturi uriaşe pentru a creşte exporturile. Nu am spus nu la niciun client, indiferent de ţara din care provenea."

Dozele metalice sunt exportate şi către companii mici şi mijlocii din Nigeria, Maroc, Algeria, Tunisia, Slovenia, Grecia, Turcia.

Sunt gata pentru o nouă investiţie

Capacitatea totală de producţie a fabricii Can-Pack din România se ridică la 750 de milioane de doze metalice anual. "Dacă cererea din prezent care asigură operarea fabricii la capacitatea maximă de producţie se permanentizează, poate că vom instala şi a doua linie de producţie, care ne-ar permite să ajun­gem la 1,3 miliarde de doze metalice anual."

Şeful fabricii, unde funcţio­nează o singură linie de producţie, preci­zează că în fabrica din Polonia sunt chiar şi patru sau cinci linii de producţie, având în vedere că 55% din volumul de bere consumat de polonezi vine la doză metalică.

"Pot număra pe degete clienţii din Ro­mânia. Lucrăm cu European Drin­ks, Coca-Cola, Heineken, SABMil­ler, Bergenbier, Tuborg Ro­mânia."

Dacă în România sunt livrate în total aproape 500 de milioane de doze de bere şi de suc, pe piaţa po­lo­neză numărul acestora ajunge la 4 miliarde, potrivit şefului Can-Pack. La nivel internaţional, grupul Can-Pack, care mai deţine fabrici în Polonia, Ucraina, India, Cehia, Dubai, Franţa şi care este controlat de com­pania nord-americană F&P Hol­ding, va încheia anul acesta cu afaceri de un miliard de euro, potrivit declaraţiilor lui Cristian Cornea.

"Trimestrul doi este destul de previzibil, ne aşteptăm la creşterea veniturilor având în vedere Paştele, dar şi sezonul cald, iar românii vor începe să consume mai multă bere şi mai mult suc." Cornea a mai spus că şi trimestrul trei se anunţă ca unul în care veniturile companiei vor creşte, cel care poate fi considerat o surpriză fiind "trimestrul patru." Dacă în lunile de iarnă sunt atraşi noi clienţi, cele mai mari vânzări de doze de aluminiu se înregistrează în perioada mai-septembrie, când creşte consumul de bere şi sucuri.