Metrorex ar putea renunţa la un contract de 239 milioane de euro cu francezii de la Alstom

Autor: Ionuţ MORARIU 26.04.2011

Companiilor din Hexagon nu le mai merge deloc bine în România. Răceala relaţiilor dintre preşedinţii Traian Băsescu şi Nicolas Sarkozy, precum şi poziţia oficială a Franţei cu privire la intrarea României în spaţiul Schengen par să aibă efecte şi în mediul de afaceri. După Colas, Vinci, GDF Suez sau EADS, şi francezii de la Alstom sunt pe cale să piardă o afacere de proporţii.

Contractul dintre Metrorex şi Alstom, în valoare de 239 de milioane de euro, a fost semnat în 2004 şi are o perioadă de 15 ani. În schimbul acestor bani, francezii se obligau să asigure mentenanţa garniturilor de la Metrorex. În numai şapte ani de contract, firma a încasat deja circa 207 milioane de euro, "în condiţiile unei marje de profit de circa 30%", au declarat pentru gândul surse din Ministerul Transporturilor.

Împinsă de la spate de Fondul Monetar Internaţional (FMI), care a pus Metrorexul pe lista neagră a firmelor monitorizate, compania de stat încearcă acum să renegocieze termenii înţelegerii şi să diminueze cheltuielile, Guvernul aprobând recent un memorandum în acest sens. "Există posibilitatea anulării contractului celor de Alstom", spune pentru gândul Gheorghe Udrişte, directorul general Metrorex. "Ţinta negocierilor actuale este să îi determinăm să accepte un profit rezonabil, de 5-10%. Deocamdată, nu vor să spună nici măcar cum se compune preţul ", precizează acesta. Citiţi mai mult despre contractul dintre Metrorex şi Alstom pe www.gandul.info