Pro TV, afaceri de 34,3 milioane dolari în primul trimestru

Autor: Cristian Hostiuc 27.04.2011



Compania Pro TV SA, liderul pieţei locale de televiziune, prin cele 6 canale deţinute, a raportat pentru primul trimestru o cifră de afaceri de 34,3 milioane dolari, în scădere cu 6% faţă de perioada similară a anului trecut, ceea ce arată cât de puternic a afectat criza economică şi reducerea consumului piaţa de media.

Profitul operaţional (OIBDA) a fost de 3,4 milioane dolari în trimestrul I 2011, faţă de 4,5 milioane dolari în trimestrul I 2010.

Compania Pro TV SA include canalele Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport. ro şi MTV.

Rezultatele au fost anunţate miercuri dimineaţă de către grupul american CME, acţionarul companiei Pro TV SA.

CME, ce deţine mai multe canale de televiziune în Europa Centrală şi de Est, a anunţat pentru primul trimestru o cifră de afaceri de 172,7 milioane dolari, faţă de 143,6 milioane dolari în perioada similară a anului trecut. Profitul operaţional (OIBDA) a fost de 14,2 milioane dolari, faţă de 0,8 milioane dolari în trimestrul I 2010.

Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul executiv al CME, a declarat: "Veniturile şi profitul operaţional al CME au avut o creştere importantă în primul trimestru. Am reuşit să obţinem cash-flow pozitiv, peste ţintele noastre. Acest lucru este rezultatul poziţiei noastre de lideri de piaţă, controlului riguros al costurilor, contribuţiei pozitive a operaţiunilor din Bulgaria, precum şi creşterea înregistrată de diviziile Media Pro Entertainment şi New Media (Internet). Suntem încrezători că toate pieţele de advertising pe TV vor creşte în acest an". Divizia Media Pro Entertainment, ce operează studiourile de film, a înregistrat afaceri de 40,1 milioane dolari în T1 2011, în creştere cu 43% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

CME, operează în Cehia, România, Bulgaria, Croaţia, Slovacia şi Slovenia, acoperind o populaţie de peste 50 de milioane de locuitori.

Operaţiunile din Cehia şi România aduc peste jumătate din veniturile CME.

Omul de afaceri american Ronald Lauder controlează CME prin drepturile de vot deţinute, iar principalul acţionar este Time Warner, cel mai mare grup de media din lume.

Adrian Sârbu, cel care a creat Pro TV acum mai bine de 15 ani, conduce din 2008 operaţiunile CME, fiind şi acţionar al companiei. Sârbu deţine printre alte active media şi Ziarul Financiar.