„Greu de vândut 2“: City Mall caută cumpărător

Ziarul Financiar 27.04.2011

Centrul comercial City Mall din sudul Capitalei, aflat în faliment, nu şi-a găsit cumpărător nici la cea de-a doua licitaţie organizată de lichidatorul Casa de Insolvenţă Transilvania, care a scos la vânzare proiectul pentru 29,5 mil. euro.

Licitaţia ar fi trebuit organizată miercuri, 20 aprilie, dar niciun investitor nu a cumpărat caietul de sarcini, de 7.500 de lei, până la termenul stabilit.

"Investitorii speră în continuare să mai scădem preţul de pornire a licitaţiei, dar nu cred că se va întâmpla acest lucru", spune Radu Lotrean, managing part­ner al Casei de Insolvenţă Transilvania (CITR), cel care va încerca să gă­seas­că alături de creditori o nouă strategie de valorificare a mallului.

City Mall a fost scos prima dată la licitaţie la sfârşitul lunii martie pentru un preţ de 33 de milioane de euro, o treime din valoarea centrului comercial din urmă cu cinci ani, când fondul australian de investiţii APN European Retail Property a plătit peste 100 de milioane de euro pentru acest proiect.

După achiziţie australienii s-au îm­prumutat de la HVB (actuala UniCredit) pentru finanţarea investiţiei, iar "creditul a ajuns la scadenţă în 2010, cu un rest de plată de 36 mil. euro". Australienii au încercat să restructureze acest credit, dar nu au reuşit, astfel că au decis intrarea în faliment a firmei Victoria Holding, în portofoliul căreia se afla mallul.

UniCredit, care este principalul creditor al firmei, va avea un cuvânt greu de spus cu privire la strategia de vânzare a mallului, după ce pe parcursul anului trecut banca a mai vândut un mall intrat în faliment, respectiv Tiago din Oradea.

City Mall are o suprafaţă închiriabilă de 19.000 de metri pătraţi, este în continuare funcţional şi are chiriaşi precum Billa, Domo sau Sprider Stores, dar vân­zările slabe ale retailerilor din ultimii doi ani au dus la prăbuşirea profitului operaţional şi practic falimentul. În plus, competiţia puternică din zona de sud a Capitalei îngreunează demersurile administratorilor de a atrage chiriaşi noi şi clienţi, fapt ce contribuie la reticenţa potenţialilor investitori.